روایتی از تولد تا اوج‌گیری یک کاپیتانِ مقتدر/آرمان شهدادنژاد؛ مطمئن، باصلابت و پر جبروت برای مس کرمان

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۲۲:۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۳۳۰۵۴۴
روایتی از تولد تا اوج‌گیری یک کاپیتانِ مقتدر/آرمان شهدادنژاد؛ مطمئن، باصلابت و پر جبروت برای مس کرمان
نویسنده: عرفان امیرخسروی

آرمان شهدادنژاد کاپیتان و سنگربان مس کرمان در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال عملکردی خیره‌کننده از خود به نمایش گذاشته و با پختگی مثال‌زدنی‌اش دروازه نارنجی‌پوشان را بیمه کرده است‌.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ آرمان شهدادنژاد که در بین هواداران مس کرمان به عقاب شهرت پیدا کرده به مرزی از پختگی و تبحُّر رسیده که خیال همه را از بابت دروازه نارنجی‌پوشان در این فصل راحت کرده است.

۱. سال ۱۳۸۷ است آرمان شهدادنژاد و ارشاد یوسفی در زمین تمرین دانشگاه چمران شهر کرمان تمرین می‌کنند. مرفاوی از دور تمرین گلرها را زیر نظر دارد. این دروازه‌بان جوان و جویای نام با فریادهای بلندش و واکنش‌های فوق‌العاده‌اش به صمد مرفاوی این اطمینان خاطر را می‌دهد که گلری بومی و مطمئن است.

۲. سال ۱۳۹۱ است و آرمان شهدادنژاد در لیگ دوازدهم با ثبت ۱۳ کلین شیت در مسِ لوکا بوناچیچ یکی از بهترین نفرات این تیم لقب گرفت. در آن فصل او می‌توانست در لیست تیم ملی هم قرار بگیرد اما حمایتی از شهدادنژادِ ماهر و کاربلد صورت نگرفت. در همان سال او از اف‌سی کوبان روسیه و تراکتور تبریز پیشنهاد داشت که ترجیح داد در جمع مسی‌های کرمان به کار خود ادامه دهد.

۳. سال ۱۳۹۲ شهدادنژاد در کنار فرزاد حسینخانی برای نیفتادن مس کرمان به لیگ دسته اول می‌جنگند اما غیربومی‌هایِ ولنگار و سوء مدیریت تیم را به لبه پرتگاه برده و مس سقوط می‌کند تا یکی از اتفاقات تلخ در تاریخ فوتبال کرمان رخ دهد.

۴. سال ۱۳۹۳ اسامی ۱۰ بازیکن را مهدی تاج رئیس سازمان لیگ فوتبال اعلام می‌کند که سرباز شده‌اند. مس کرمان برای صعود بسته شده است ولی متاسفانه ۳ بازیکن مطرح این تیم از جمله آرمان شهدادنژاد توسط رقبای مس در لیست ۱۰ نفره قرار گرفته‌اند و باید از مس کرمان جدا شوند و راهی تیم‌های نظامی شوند.

۵. سال ۱۳۹۵ منصور ابراهیم‌زاده سرمربی وقت مس کرمان آرمان شهدادنژاد را فرا می‌خواند تا در جمع نارنجی‌پوشان مجددا حضور یابد و آرمان بلافاصله بدون چون و جرا به تیم محبوبش می‌پیوندد.

۶. سال ۱۳۹۵ مس کرمان پس از آن که در صعود ناکام بود کودتایی توسط مدیران وقت باشگاه مس کرمان علیه بازیکنان بومی شکل گرفت و یار باوفای نارنجی‌پوشان و گلر محبوبِ کرمانی‌ها با حرکت ظالمانه مدیران وقت مجبور به ترک تیمِ محبوبش شد.

۷. سال ۱۳۹۷ علی قرایی مدیریت باشگاه مس کرمان را برعهده گرفت و با سرمربیگری مرحوم نادر دست‌نشان تیمی رویایی بستند که کاپیتانش فرزاد حسینخانی اسطوره تمام‌نشدنی نارنجی‌پوشان بود و دروازه‌بانش آرمان شهدادنژاد. حسینخانی و شهدادنژاد در آن سال بازهم تعصب خود را به مس نشان دادند و با ندای مدیریت باشگاه، مجددا به جمع مسی‌ها علی‌رغم نامهربانی‌هایی که در سالیان پیش دیده بودند، اضافه شدند.

۸. سال ۱۴۰۰ شهدادنژاد راهیِ مسِ نوینی شد که فرزاد حسینخانی هدایتش را برعهده گرفته بود تا اسطوره نارنجی‌پوشان باز هم از حضور سنگربانی مطمئن و رفیقی دیرین در لیگ دسته دوم فوتبال کشور، سود ببرد. آن مس نوین شگفتی خلق کرد و بازی‌های خارق‌العاده و تماشاگر پسندی به نمایش گذاشت که شهدادنژاد با تجربه هم در ان نمایش‌ها سهم بسزایی داشت. مس نوین در آن فصل در جام حذفی فوتبال کشور با پیروزی برابر رقبایش به پرسپولیس خورد و در کرمان از تیم قهرمان لیگ برتر شکست خورد.

۹ . سال ۱۴۰۱ مس کرمان توانسته با هدایت فرزاد حسینخانی اسطوره سالیان پیشش، صدر جدول لیگ دسته اول فوتبال کشور را از آن خود کند و به عنوان یکی از مدعی‌های اصلی قهرمانی، مطرح شود. در این فصل آرمان شهدادنژاد که تجارب گرانبها و ارزشمندی از حضور در تیم‌ها و لیگ‌های مختلف کسب کرده و حالا بازوبند کاپیتانی مس کرمان را هم بر دست دارد، نقش موثری ایفا کرده است.

۱۰. شهدادنژادِ نارنجی‌پوشان که هم‌اکنون رکورددار کلین‌شیت در لیگ دسته اول فوتبال کشور هم هست، نقش یک رهبر را با کیفیتی مطلوب در زمین مسابقه برای مسی‌ها اجرا می‌کند و مانند تکیه‌گاهی مطمئن حواشی احتمالی داخل تیم را مدیریت می‌کند.

۱۱. کاپیتان نارنجی‌پوشان کرمانی یک الگوی به تمام معنا برای جوانان فوتبال‌دوست استان کرمان هست، هم در بُعد اخلاق و هم در بُعد مسائل فنی.

۱۲. مس کرمان ۲۳ کلین‌شیت در این فصل ثبت کرده که آرمان شهدادنژاد با ثبت ۲۶بازی و۲۰ کلین‌شیت رضا حیدری گلر ملوان را پشت سر گذاشت و حالا با اقتدار در صدر جدول کلین‌شیت هم قرار دارد.

۱۳. مس کرمان در این فصل به دلیل درخشش آرمان شهدادنژاد، عملکرد خوب مدافعانش و استراتژی‌های مربیانش فقط ۸ گل خورده است تا بهترین تیم در زمینه دریافت گلِ خورده باشد. مس کرمان با تفاضل ۲۷ گل در صدر جدول است.

۱۴. کرمانی‌ها با حضور ستارگان دیروزشان در جام باشگاه‌های آسیا و لیگ برتر فوتبال کشور یعنی آرمان شهدادنژاد و فرزاد حسینخانی حالا در یک قدمی صعود به لیگ برتر و قهرمانی در لیگ دسته اول فوتبال کشور قرار گرفته‌اند تا مجددا مس آسیایی در جمع تیم‌های درجه یک کشور حاضر شود.

۱۵. آرمان شهدادنژاد همیشه در کنار فرزاد حسینخانی بوده و در حقیقت یار و همراهِ جدانشدنیِ این اسطوره باشگاه مس کرمان به شمار می‌رود. کاپیتان این روزهای مس کرمان همواره ترجیحش بازی برای فرزاد یا در کنار فرزاد بوده است که در این فصل هم این اتفاق رخ داد. او بارها بر دانش و توان بالا و قدرت رهبری بی‌نظیرِ حسینخانی در مربیگری تاکید کرده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز