استاندار کرمان: آزادگان با حفظ دین و ایمان، دشمن را شکستند

۱۴۰۱/۰۵/۲۸ - ۱۴:۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۳۶۵۷۹۸
استاندار کرمان: آزادگان با حفظ دین و ایمان، دشمن را شکستند
استاندار کرمان گفت: آزادگان ما با حفظ دین و ایمان خود، دشمن را شکستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی فداکار در ششمین همایش سراسری "آزادگان اردوگاه عنبر" یاد و نام امام خمینی (ره) و شهدا و سالروز ورود آزادگان به میهن را گرامی داشت و از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان افتخار همه آزادگان جهان یاد کرد.

استاندار کرمان همچنین یاد و خاطره مرحوم ابوترابی سید آزادگان را گرامی داشت و با نقل خاطره‌ای از ایشان عنوان کرد: مرحوم ابوترابی حق زیادی به گردن کشور و همه آزادگان دارد.

فداکار، به سختی‌های دوران اسارت رزمندگان هم اشاره کرد و گفت: بخش کوچکی از این سختی‌ها و شکنجه‌ها را در کتاب‌ خاطرات آزادگان می‌توان دید.

وی ادامه داد: آنچه اسارت را بر رزمندگان ما آسان‌ کرد، یاد و توکل بر خدا و صبر و تحملی بود که به اسرا عطا شد.

استاندار کرمان اضافه کرد: شجاعتی که رزمندگان ما در برابر بعثی‌ها داشتند، مثال زدنی است. نمونه آن شهید شهسواری است که در دست دشمن گرفتار بود اما باز هم علیه آنها شعار می‌داد.

فداکار گفت: این نکته که «بر آنچه بودیم بمانیم»، مقاومت زیادی می‌خواست که آزادگان ما با حفظ دین و ایمان خود، دشمن را شکستند.

وی بیان کرد: ایثار و فداکاری در دوران اسارت از ویژگی‌های بارز رزمندگان بود که دیگران را بر خود مقدم می‌دانستند و حتی آب و غذای خود را به هم رزم اسیرشان می‌دادند.

استاندار کرمان از شهدای اسیر نیز یاد کرد و ابراز داشت: این شهیدان در غربت به شهادت رسیدند و کمتر از آنها یاد می‌شود. شهدای که در بدترین شرایط شهید و غریبانه دفن شدند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز