میرزا کوچک خان در دوران خفقان با نگاه بسیجی از اسلام دفاع کرد/بعد از پیروزی انقلاب هزاران مرکز علمی در کشور ایجاد شد

۱۴۰۱/۰۹/۱۱ - ۱۳:۰۱:۱۱
کد خبر: ۱۴۰۵۹۰۷
میرزا کوچک خان در دوران خفقان با نگاه بسیجی از اسلام دفاع کرد/بعد از پیروزی انقلاب هزاران مرکز علمی در کشور ایجاد شد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: میرزا کوچک خان جنگلی مردی بود که سردار جنگل لقب گرفت و در دوران خفقان با نگاه بسیجی از اسلام دفاع و در این راه جان خود را فدا کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان با اشاره به اینکه روز دانشجو روز مبارزه با مستکبران جهانی است، خاطرنشان کرد: فلسفه ۱۶ آذر ایستادن در مقابل تمامیت‌خواهی استکبار است و این روز، زمان دفاع از استقلال کشور به واسطه دانشگاه است.

وی با اشاره به ویژگی‌های روز دانشجو اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های این روز این است که دانشجو برای دفاع از ارزش‌های دینی حساس شود و برای دفاع از آنها ایستادگی کنو و ویژگی دیگر و محور دوم این روز تبعیت از هدایت فقیه و رهبری است.

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به اینکه دانشجو چند وظیفه جدی دارد، گفت: نخستین وظیفه دانشجویان این است که خود را به علم سلاح مجهز و در مراکز علمی کشور درخششی در سطح بین‌الملل از خود نشان دهند از این‌رو بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که موتور پیشرفت کشور روشن شروع شد دانشجویان در مراکز علمی پیشرفت روزافزونی را رقم زدند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: روز دانشجو روز افتخار علمی و فهم عمیق کشور در مراکز علمی است، زیرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هزاران مرکز علمی در کشور ایجاد شد که از دستاوردهای انقلاب است.

وی همچنین سالروز شهادت بزرگ مرد دلاور، میرزا کوچک خان جنگلی را تسلیت گفت و افزود: وی مردی بود که سردار جنگل لقب گرفت و در دوران خفقان با نگاه بسیجی از اسلام دفاع و در این راه جان خود را فدا کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به سالروز ایام تصویب قانون اساسی افزود: این قانون به حق، قانونی مترقی در میان قانون‌هایی است که بشر تدوین کرده و محسنات فراوانی در این قانون به واسطه افراد خبره و متخصص در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به جغرافیای خدادادی کشور بخصوص در بخش آبی و دریا که بخش قابل توجهی از مرزهای کشور را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: به طور خاص ۲ نقطه استراتژیک در دریای جنوب کشور، ما را در بخش دریا متمایز از سایر کشورها می‌کند.

حجت الاسلام علیدادی ادامه داد: دریا امتیاز بزرگی است که در بخش‌هایی مختلف باید آن را مورد توجه قرار دهیم، شکر خدا نیروی دریایی اقتدار جمهوری اسلامی و اقتدار این نظام را حفظ کرده است.

امام جمعه کرمان همچنین تصریح کرد: جبهه مقاومت در جامعه انسانی کنونی با آهنگ عدالت محوری مبتنی بر دین به صحنه آمده و این جبهه را با نگاه با اسلام به دنیا عرضه کرده، این جبهه با رویکرد حریت و آزادگی پا به عرصه عمل گذاشته و کشورهای مختلف را با هم همراه کرده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه امروز جهان در وضعیتی قرار دارد که جبهه مقاومت در جایگاه ویژه است، گفت: جبهه مقاومت در تغییرات دنیای امروز سهم دارد و سهم خود را با نگاه مقاومتی در معرض دید همگان قرار می دهد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: اگر حضرت زهرا(س) اول شهید مظلوم لقب گرفت باید نام ایشان را به عنوان اول مجاهد برای جلوگیری از دودستگی در امت پیغمبر ثبت کرد.

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به اینکه نام حضرت زهرا (س) باید نام به عنوان اول مجاهد برای جلوگیری از انحرافات در امت اسلامی ثبت کرد، خاطرنشان کرد: تجلیل و تکریم مکتب آنحضرت و ترویج آن یعنی دفاع از حق و عدل آن هم با نگاهی همراه با بصیرت است.

وی در خطبه‌های اول نیز با اشاره به اینکه قرآن کریم در سرلوحه انسان هدایت یافته عبودیت را مطرح می‌کند، افزود: عبودیت یعنی بندگی خدا و همه قدرت‌ها را برای پروردگار قائل بودن و در همه امور تحت امر او بودن است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه تمام دخل و تصرف در این عالم در ید قدرت خداست و تنها اوست که تصمیم‌گیر این عالم است، گفت: تدبیر این عالم دست خداست و این عالم ملک خدای تعالی و در اختیار اوست و هر کس که می‌خواهد سیر تکاملی طی کند باید وجه عبودیت خویش را تقویت کند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز