بررسی دقیق یک خبر کذب/ دلیل فوت زهرا لری چه بود؟

۱۴۰۱/۰۹/۱۲ - ۱۴:۵۷:۱۰
کد خبر: ۱۴۰۶۳۰۰
بررسی دقیق یک خبر کذب/ دلیل فوت زهرا لری چه بود؟
زهرا لری که سابقه عضویت در‌چندین دوره شورای شهر کرمان را در کارنامه دارد و از چهره‌های نزدیک به طیف اصولگرا بود روز شنبه پنجم آذرماه در اثر بیماری درگذشت و یک شبکه خبری با شایعه‌سازی و دروغ پردازی فوت آن مرحومه را با مسائل اخیر کشور گره زد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مرحومه لری، کارمند آموزش و پرورش و مدیر یک مدرسه بود که پس از مرگش یک شبکه خبری که به دلیل انتشار کذبیات پی‌در پی جایگاهش را نزد مردم ایران از دست داده، مطالب دروغین جدیدی را پیرامون چرایی فوتش منعکس کرد.

زنده‌یاد لری در دوره‌های دوم تا پنجم شورای شهر، نماینده مردم کرمان بود و علاوه بر نمایندگی در شورای شهر کرمان، دبیر آموزش و پرورش نیز بود و این رسانه معاند علت فوت او را سکته قلبی در اثر حمله نیروهای امنیتی به مدرسه تحت مدیریتش عنوان کرده است.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در مورد صحت و سقم مطالب منتشر شده در مورد علت فوت این مدیر مدرسه گفت: مطالب یک شبکه معاند در مورد چرایی فوت خانم دکتر زهرا لری که یکی از مدیران خوب مدارس ما در ناحیه ۲ کرمان بود، از اساس کذب است.

رضایی افزود: این مدیر مدرسه به دلیل کسالت، چندین بار خواسته بود که فرد دیگری را جایگزین او کنیم.

او ادامه داد: مرحوم لری مدت ها بود که به علت بیماری در بیمارستان به سر می برد و روزهای محدودی را در مدرسه حضور داشت و اصلاً در مدرسه‌ای که او در آنجا حضور داشت، ماجرایی تحت عنوان یورش نیروهای امنیتی و رخ نداده است که بخواهد منجر به سکته قلبی او شود.

همچنین در رابطه بیماری مرحومه زهرا لری، رویا دیوان‌بیگی یکی از اعضای سابق شورای شهر کرمان و از دوستان نزدیک ایشان می‌گوید: خانم لری از بیماری خودایمنی رنج می‌برد و به مرور سلول‌های سالم بدنشان از بین می‌رفت. حتی خاطرم هست زمانی که در شورای شهر بودیم ایشان حس چشایی اش را به صورت کامل از دست داده بود.

دیوان بیگی با تأکید بر اینکه مرحومه به شدت متدین و وابسته به انقلاب و ولایت بود، افزود: اغتشاشگران به دنبال این هستند که از هرموضوعی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند ولی آن‌ها اگر کمی در مورد سوابق کاری و خانوادگی مرحومه تحقیق می‌کردند، چنین دروغ بزرگی را پیرامون او مطرح نمی‌کردند.

او در پاسخ به این سوال که آیا اساساً در مدرسه‌ای که خانم لری مدیر آن بود، حمله نیروهای امنیتی صورت پذیرفته است یا خیر نیز گفت: این موضوع از اساس کذب است و چنین اتفاقی در آن مدرسه رخ نداده بود.

دیوان‌بیگی در مورد اینکه چرا مرحومه علی‌رغم بیماری همچنان مدیر مدرسه بود، اضافه کرد: خانم لری علاوه بر اینکه به شدت به شغل دبیری و معلمی علاقه داشت، همچنین ۲ سال دیگر تا بازنشسته شدن فاصله داشت و به همین خاطر ضمن پیگیری درمان در تلاش بود تا تعداد سنوات لازم برای بازنشستگی را کامل کند.

همچنین همسر مرحومه به خبرگزاری برنا گفته است: همسرم یک گروه جهادی داشت، به روستاهای اطراف سر می‌زد و مشکلات شان را برطرف می کرد، او از دانش‌آموزان کم بضاعت شهریه نمی گرفت، حالا هم گروه های مختلف برای عرض تسلیت می آیند و می گویند مادرمان را از دست داده‌ایم.

برف‌زاده ادامه داد: او به شدت انقلابی بود، هر وقت حضرت آقا سخنرانی داشت، همه خانواده را جمع می کرد و جلوی تلویزیون می نشاند، حتی همین روزها هم با سختی سخنرانی حضرت آقا را تا آخر گوش کرد، همیشه به ایشان می گفت رهبر حکیم.

او با اشاره به دروغ پردازی یک رسانه ضد انقلاب عنوان کرد: ما این رسانه را نمی‌بخشیم، آن‌ها را به دستان بریده حضرت ابوالفضل (ع) واگذار می‌کنیم.

برف‌زاده با ابراز ناراحتی شدید در این باره تأکید کرد: نمی دانیم این دروغ پردازی ها از کجا نشأت می گیرد، شاید دلیل آن را بتوانیم در نام خانوادگی خانم زهرا لری جست و جو کنیم که برایشان استفاده ابزاری دارد، اما بدانند این بانوی شریف از این بحث ها جداست.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز