۱۶ فیلم جشنواره فجر در کرمان اکران می‌شود / افتتاحِ سالن پلاتو راور بعد از گذشت چهار سال

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۱۲:۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۴۳۰۴۰۳
۱۶ فیلم جشنواره فجر در کرمان اکران می‌شود / افتتاحِ سالن پلاتو راور بعد از گذشت چهار سال
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ۲۴ فیلم در جشنواره فجر امسال اکران که از ۱۷ تا ۲۲ بهمن ۱۶ فیلم جشنواره فجر در کرمان اکران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن روحی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برنامه‌های متعددی برنامه‌ریزی شده است که مهمترین آن‌ها افتتاح تالار فرهنگ و هنر استان کرمان پس از حدود ۲۰ سال انتظار اهالی فرهنگ و هنر کرمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان سرانه فاخر در حوزه فرهنگ و هنری را یکی از موارد پراهمیت پروژه تالار فرهنگ و هنر کرمان دانست و بیان کرد: سالن پلاتو راور بعد از گذشت چهار سال از آغاز عملیات اجرایی آن افتتاح خواهد شد. همچنین انجمن سینمای جوان سیرجان، در دست پیگیری است و سینمای بم و ریحانشهر(واقع در شهرستان زرند) تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

او، با تبیین اتفاقات زیرساختی در حوزه فرهنگ و هنر استان کرمان در ادامه عنوان کرد: برنامه‌های مختلفی در دهه فجر طراحی شده و این برنامه‌ها متفاوت‌تر از گذشته است و ایجاد نشاط اجتماعی محور برنامه‌های این اداره کل است.

روحی با اشاره به اینکه ۲۴ فیلم در جشنواره فجر اکران می‌شود، بیان کرد: از ۱۷ تا ۲۲ بهمن ۱۶ فیلم جشنواره فجر در کرمان اکران می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: از ۱۷ تا ۲۳ بهمن طبق هماهنگی با صدا و سیما، نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره به صورت زنده از محل برگزاری جشنواره در سینما شهر تماشای کرمان انجام می‌شود.

او توضیح داد: دلیل اینکه چرا از ۲۴ فیلم جشنواره فجر فقط ۱۶ فیلم آن در کرمان اکران می‌شود، نمی‌دانم.

 روحی به برگزاری جشنواره موسیقی فجر در روزهای پایانی بهمن‌ماه در تالار فرهنگ و هنر کرمان با حضور گروه‌های استانی و در صورت امکان گروه‌های کشوری اشاره و عنوان کرد: به به دلیل تراکم برنامه‌ها در دهه فجر و برای اینکه مردم بتوانند از تمام برنامه‌ها استفاده کنند، برگزاری برنامه‌ها را محدود به دهه فجر نکردیم به همین دلیل جشنواره هنرهای تجسمی نیز ششم بهمن‌ماه افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در گالری‌های سراسر استان، برپایی نمایشگاه عکس در روز ۲۲ بهمن در مصلی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر در استان است.

روحی افزود: با توجه به اینکه ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب است نیازمند تقویت جنبه‌های نشاط در راهپیمایی هستیم که برای این موضوع با همکاری شهرداری برنامه‌‌هایی در حوزه اجرای سرود، تئاتر و برپایی استودیو عکس و نمایشگاه عکس در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، گفت: برای گرامیداشت این اعیاد نیز برنامه‌هایی اجرا می‌شود. هماهنگی نیز با مساجد برای طنین انداز شدن ندای الله اکبر در دو نوبت پس از نماز مغرب و در رأس ساعت ۹ از مساجد انجام شده است. تلاوت سوره فجر در قالب طرح تلاوت، ختم قرآن و اهدای آن به روح بنیانگذار انقلاب و شهدای انقلاب کرمان، برپایی محافل قرآنی، برگزاری شب شعر انقلاب با همکاری حوزه هنری در ۱۶ بهمن‌ماه و در فضای اعتکاف و... از جمله این برنامه‌ها است.

او با اشاره به برنامه‌های دهه فجر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در سراسر استان، اظهار کرد: در فضای اعتکاف برنامه شعرخوانی برای اولین بار اجرا خواهیم کرد.

روحی درباره موسیقی نواحی عنوان کرد: تصمیم وزارتخانه در گذشته برگزاری این جشنواره به صورت متمرکز در استان کرمان بود اما اکنون تغییر اساسی در شیوه برگزاری جشنواره نواحی ایجاد شده و در ابتدا به شکل منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز