۶۵درصد امدارسانی‌های امسال مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است

۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۱۹:۳۷:۰۴
کد خبر: ۱۴۳۳۲۰۵
۶۵درصد امدارسانی‌های امسال مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: در ۸۹۴ حادثه طبیعی و غیرطبیعی در ۱۰ ماهه امسال امدادرسانی کردیم که ۵۸۳ مورد آن (معادل ۶۵ درصد حوادث) جاده‌ای و ۱۰ درصد دیگر آن (۹۳ مورد) حوادث کوهستان و مابقی مربوط به سایر حوادث بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا فلاح در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر گفت: جمعیت هلال احمر کشور در حال آمادگی برای امدادرسانی به زلزله زدگان ترکیه و سوریه است و براساس اعلام نیاز کشور حتما جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز اقدام به امدادرسانی به زلزله زدگان این دو کشور خواهد کرد.

او با بیان این مطلب که کمبودی در انبارهای امدادی استان وجود ندارد، در ادامه درباره اقدام جمعیت هلال احمر استان کرمان در امدادرسانی به مردم زلزله زده خوی اظهار کرد: حدود ۳.۵ میلیارد تومان کمک شامل؛ ۷۵۰۰ تخته موکت، ۱۷۰۰ بسته غذایی و ۱.۵ میلیارد تومان کمک نقدی توسط شرکت گل گهر و خیرین جمع آوری و برای امداد رسانی به مردم زلزله زده خوی ارسال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه درباره پروژه های قابل افتتاح این جمعیت در دهه فجر گفت: مجتمع بهداشتی درمانی و توانبخشی موقوفه حضرت زینب(سلام الله علیها) با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان با مشارکت خیرین و بنگاه های اقتصادی و سالن ورزشی به ارزش سه میلیارد تومان با مشارکت گل گهر در شهرستان سیرجان در این ایام به بهره برداری می رسند.

او ادامه داد: پایگاه جاده ای سردار شهید علی ماهانی در ماهان برای پوشش حوادث جاده ای، کوهستان و سایر حوادث محور کرمان - ماهان و ماهان - راین با اعتبار دو میلیارد تومان و همچنین پایگاه امداد و نجات کوهستان کرمان واقع در جنگل قائم، با ارزش ۹ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

فلاح، رونمایی از هفت دستگاه خودرو به ارزش ۱۲ میلیارد تومان، تداوم طرح نذر آب و توزیع ۹۱ تانکر و توزیع ۱۰۰۰ بسته غذایی به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان در شهرستان ریگان در شرق استان و شهرستان های جنوبی استان کرمان را از دیگر پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال برشمرد.

او اظهار کرد: کرمان اولین استانی است که در آن شبیه ساز زلزله برای آموزش عموم و دانش آموزان وجود دارد و این شبیه ساز با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد تومان واقع در ضلع جنوب شرق پارک مسافر است و در این ایام رونمایی می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: از بیسیم سیار ۶۰ دستگاه خودروی امدادی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در ایام دهه فجر رونمایی می شود و این اقدام در جهت سهولت ارتباط و پوشش سریع حادثه انجام شده است.

فلاح در بخش دیگری از سخنان خود درباره عملکرد این نهاد در ۱۰ ماهه امسال نیز گفت: در ۸۹۴ حادثه طبیعی و غیرطبیعی در ۱۰ ماهه امسال امدادرسانی کردیم که ۵۸۳ مورد آن (معادل ۶۵ درصد حوادث) جاده ای و ۱۰ درصد دیگر آن (۹۳ مورد) حوادث کوهستان و مابقی مربوط به سایر حوادث بوده است.

او افزود: در این مدت به ۱۸ هزار نفر امداد رسانی شد و ۳۸۷ نفر در حوادث رهاسازی شده اند و ۵۰۰۰ نفر نیروهای عملیاتی در این مدت به مردم خدمت رسانی کردند. گفتنی است امسال حدود ۱۸ نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر جذب هلال احمر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از اقدامات این نهاد در حوزه بهداشت و درمان و توانبخشی سخن به میان آورد و اظهار کرد: مجموعا در ۱۰ ماهه گذشته ۳۱۴ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر استفاده کرده اند لذا به طور متوسط روزانه ۱۲۱۱ نفر از خدمات این حوزه بهره مند شده اند. گفتنی است که در سال آینده مراکز توانبخشی شهربابک و ریگان به بهره برداری می رسند.

او از وجود سه داروخانه هلال احمر در استان جهت سهولت و سرعت دسترسی هم استانی ها به داروها خبر داد و در ادامه از اقدامات این نهاد در حوزه محرومیت زدایی و د اوطلبان نیز سخن به میان آورد و اظهار کرد: حدود ۲۳۱ هزار نفر از خدمات حوزه داوطلبان با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان استفاده کرده اند که از این تعداد صرفا در حوزه تامین مالی دارو و درمان و تجهیزات پزشکی حدود ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۶۰۰۰ نفر کمک نقدی شده اند.

او به تبیین اقدامات این جمعیت در حوزه جوانان پرداخت و اظهار کرد: ۴۹ هزار عضو جوان در کانون های جوانان، دانشجویی، دانش آموزی و طلاب حضور دارند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز