کرمان؛ میزبان مدیران کل ورزش و جوانان سراسر کشور/چهار صد هزار متر به سرانه ورزشی استان اضافه کردیم

۱۴۰۱/۱۱/۲۸ - ۰۸:۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۴۳۷۷۹۷
کرمان؛ میزبان مدیران کل ورزش و جوانان سراسر کشور/چهار صد هزار متر به سرانه ورزشی استان اضافه کردیم
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: کرمان ۲ تا ۵ اسفند، میزبان مدیران کل، معاونین پشتیبانی و عاملین ذیحساب ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور با حضور وزیر، معاونین و مدیران ستادی وزارتخانه است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ میثم پاریزی در آیین جشن بزرگ هیئت آمادگی جسمانی استان کرمان که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در تالار ایرانگردی برگزار شد، گفت: بحث ورزش و فدراسیون‌های ورزشی، در تعدادشان طی سال‌های گذشته و دهه‌های اخیر تغییراتی داشتند و درسیاستگذاری‌هایی که انجام و دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌هایی که تنظیم شد و به استان ابلاغ شد، کار‌هایی انجام شد.

او افزود: ما در گذشته فدراسیون آمادگی جسمانی را به شکل کاملاً مستقل داشتیم واین فدراسیون با تعداد کمیته‌هایی که داشت در سطح کشور و هم در سطح استان‌ها کار خودش را انجام می‌داد و به نظر من یکی از ارکان اصلی توسعه سلامتی و نشاط عمومی جامعه بود.

پاریزی تصریح کرد: این فدراسیون تحت عنوان و ادغامی که صورت گرفت، از آن قالب کار خودش خارج شد و این تفکیک در چند فدراسیون انجام شد که یکی از فدراسیون‌ها، فدراسیون آمادگی جسمانی بود که اکنون در حوزه وزارت ورزش، معاونت توسعه ورزش همگانی و روستایی دو مدیرکل (مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی و مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی) داریم.

او بیان داشت: اتفاقی که از سال ۹۶ به بعد در کشور رقم خورد این بود، اعتبارات ارزش افزوده ۲۷ صدم از آن ۹درصد مالیات و ارزش افزوده که در کشور دارد حاصل می‌شود، این‌ها در قالب ردیف‌های مختلف عمرانی، جاری و ورزشی به مجموعه وزارت ورزش تزریق شد که یک جهش مناسب را برای ورزش ایجاد و ما پیرو این اتفاق توانستیم نزدیک به یک سال، چهار صد هزار متر به سرانه ورزشی استان‌مان اضافه کنیم و این اتفاق بسیار مهم و رویداد نادر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: مجموعه مدیریتی کشور چه در دولت و چه در مجلس نگاهش این بود که امروزه جامعه نیاز به توسعه ورزش همگانی دارد، توسعه ورزش همگانی که خودش می‌تواند بسترساز ایجاد ورزش قهرمانی شود.

پاریزی افزود: اگر من بخواهم با عدد و رقم وضعیت کم تحرکی را در استان اعلام کنم؛ حتی پنل کشوری را عنوان کنم، نگران کننده است.

او خطاب به حاضران در نشست تصریح کرد: ورزش ظرفیت هایش بسیار بالا است، هر کدام از شما می‌توانید در حوزه خودتان تاثیرگذار عمل کنید، آینده جوانان و نوجوانان را قدر بدانید و برای شما مهم باشد و به آن‌ها جهت و خط مشی بدهید، شاید حرف شنوی که از شما در مجموعه ای که کار می‌کنید به دلیل تاثیرگذاری که دارید از خود خانواده بیشتر باشد این را به عنوان فضایی که می‌تواند کمک کند در بخش‌های مختلف کشور به آن بپردازید، قدر بدانید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ما میزبان یک دوره کشوری در حوزه جوانان به نام همنا بودیم که یک فصل مشترک صحبت را در حوزه جوانان برای توسعه فعالیت‌های داوطلبانه و بحث مشارکت‌های اجتماعی در حوزه سمن‌ها ایجاد کرد.

پاریزی افزود: استان خوشبختانه در این بخش‌ها پیشگام است نسبت به اطلاعات و کار‌ها و عملکرد‌هایی که در این حوزه اتفاق می‌افتد باید آگاهی و اطلاع رسانی‌های بیشتری شود که این‌ها بتوانند در کنار ورزش به عنوان دو بال این مجموعه کمک کند.

او تصریح کرد: اجلاسیه شبکه ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز با حضور یامین پور معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان به میزبانی کرمان برگزار شد.

پاریزی بیان داشت: دوم تا پنجم اسفند ماه نیز میزبان سمینار مدیران کل ورزش و جوانان استان‌های کشور خواهیم بود که امیدواریم بتواند در کارگروه‌های تخصصی و کمیته‌هایی که برگزار می‌شود، یک وحدت رویه در تصمیم گیری‌های مدیریتی کشور ایجاد کند و افتخار می‌کنیم که مرکز همه این اتفاقات استان کرمان است.

او افزود: این سمینار با حضور مدیران کل، معاونین پشتیبانی و عاملین ذیحساب ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور با حضور وزیر، معاونین و مدیران ستادی وزارتخانه در محل هتل پارس کرمان برگزار می شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز