چین برای توسعه صلح و ثبات در منطقه آماده همکاری است

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۲۰:۴۴:۱۷
کد خبر: ۱۴۴۷۲۹۸
چین برای توسعه صلح و ثبات در منطقه آماده همکاری است
سفیر چین در ایران گفت: چین برای توسعه صلح و ثبات در منطقه آماده همکاری است و روز گذشته علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در پکن بود که با طرف عربستانی به تفاهم رسیدند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ چانگ هوآ در دیدار با استاندار کرمان اظهار کرد: محصولات کشاورزی کرمان بسیار مشهور است و در حال حاضر واردات محصولات کشاورزی از ایران به چین توسعه یافته و اکنون مجوز واردات نارنگی، عسل، لبنیات و سیب به چین صادر شده است.

او با بیان این مطلب که چهار سال سفیر چین در ایران هستم اما برای اولین بار به کرمان آمده ام، تصریح کرد: بسیار خوشحالم که به کرمان که یک شهر باستانی است، سفر کردم.

سفیر چین در ایران قدمت دوستی ایران و چین را بسیار زیاد اعلام کرد و در ادامه از اماکن گردشگری کرمان سخن به میان آورد و گفت: امروز از باغ شاهزاده ماهان بازدید کردم که بسیار شگفت‌انگیز بود. ضمن اینکه کویر لوت یک ظرفیت بزرگ در کرمان است.

او بازدید از کارخانه های خودروسازی چینی در بم را از دیگر برنامه های خود در استان کرمان اعلام کرد و افزود: سفر رئیس‌ جمهور ایران به چین یک سفر بسیار موفقیت آمیز بود و دو طرف ۱۸ تفاهم‌نامه امضا کردند و سفری با دستاوردهای بزرگ بود.

چانگ هوآ با بیان اینکه چین برای توسعه صلح و ثبات در منطقه آماده همکاری است، ادامه داد: روز گذشته علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در پکن بود که با طرف عربستانی به تفاهم رسیدند.

او تاکید کرد: رایزن بازرگانی سفارت چین در ایران به همراه من به کرمان آمده و آماده سرمایه‌گذاری در کرمان هستیم و ظرفیت‌های اقتصادی استان کرمان را به سرمایه‌گذاران چینی معرفی خواهم کرد.

سفیر چین در ایران با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا از سفر چینی‌ها به خارج از کشور به مدت سه سال جلوگیری کرد، گفت: ایران یکی از مقاصد توریست‌های چینی است و ۴۰ کشور برای سفر و گردشگری چینی‌ها تعیین شده است.

انتهای پیام

نظر شما