توصیه‌های فرمانده انتظامی کرمان به مردم در ایام نوروز

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۰:۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۴۴۷۹۹۵
توصیه‌های فرمانده انتظامی کرمان به مردم در ایام نوروز
فرمانده انتظامی کرمان توصیه‌هایی در خصوص پیشگیری از افزایش سرقت منازل و خودرو و بروز تصادفات در ایام نوروز به مردم داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ مهدی پورامینایی ضمن تبریک سال نو و عرض خیر مقدم مسافران نوروزی به جهانشهر مقاومت دیار مرد میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تمهیدات انتظامی لازم جهت برقراری آرامش خاطر مسافران نوروزی در این شهرستان اندیشیده شده است و پلیس برابر وظایف ذاتی خود با بکار گیری کلیه توان و امکانات برای تامین امنیت پایدار برای شهروندان و مسافران نورزی تلاش می کند.

او با بیان اینکه مهمترین سلاح سارقان از مسافران نوروزی بی احتیاطی مردم و عدم توجه به نکات ایمنی است، اظهار داشت: هر ساله در ایام تعطیلات نوروز مردم در چند مرحله اقدام به مسافرت کرده و این امر فرصت‌هایی را در اختیار سارقان برای اعمال مجرمانه قرار می‌دهد.

سرهنگ پورامینایی تصریح کرد: از یک سو گاه مسافران نوروزی برای انجام سفر پول نقد زیادی همراه داشته و از سوی دیگر منازل خود را برای چندین روز خالی می‌گذارند بنابراین اگر مردم به نکات ایمنی و هشدارهای پلیس توجه کافی نداشته باشند، این فرصت در اختیار سارقان قرار می‌گیرد که اعمال مجرمانه خود را افزایش دهند.

او ادامه داد: بنابراین لازم است که مسافران نوروزی با رعایت موارد ایمنی ضمن حفاظت از اموال خود در حین سفر، تمهیدات لازم برای نگهداری از منازل و دارایی‌های خود را اتخاذ کنند.

سرهنگ پورامینایی سپردن منزل مسکونی و اموال قیمتی در نزد فردی مطمئن و همچنین حفاظت از اموال با ارزش در طول سفر و عدم اطمینان به افراد ناشناس را از جمله مهم‌ترین نکاتی دانست که باید از سوی مسافران نوروزی رعایت شود.

فرمانده انتظامی کرمان از مسافران نوروزی نیز خواست برای اسکان از محل‌های تعیین شده استفاده کنند چون  فعالیت مراکز اقامتی و محل اسکان مسافران نوروزی تحت نظارت پلیس قرار دارند و  از استقرار در مناطق ناشناخته و پرخطر به طور جدی خودداری کنند.

فرمانده انتظامی کرمان برای پیشگیری از سرقت منزل نیز خطاب به همشهریان گفت: از نگه داری پول نقد و اشیاء قیمتی مثل طلا و جواهر در منزل اجتناب کنید و نصب حفاظ مقاوم بر روی دیوارها و پنجره‌ها و قفل نمودن تمامی درها و پنجره‌ها (پشت بام) ایمنی ساختمان را افزایش دهید.

او ادامه داد: باید از اعلام نمودن برنامه سفر نزد افراد ناشناس پرهیز کرد.

به گفته سرهنگ پورامینایی، کم‌توجهی به تجهیزات ایمنی خودرو در طول سفر ممکن است زمینه سرقت خودرو را برای سارقین فراهم کند و به همین منظور از هموطنان انتظار می‌رود مراقبت‌های لازم را در این زمینه بیش ازپیش به عمل آورده و با افزایش تجهیزات ایمنی اتومبیل خود سارقین را ناکام بگذارید چون سارقین خودروهایی را برای سرقت انتخاب می‌کنند که فاقد تجهیزات ایمنی مناسب باشد.

او ضمن تاکید بر پیشگیری از سوانح رانندگی، بیان داشت: بخش قابل توجهی از حوادث ایام نوروز به تصادفات رانندگی به ویژه در ۳۰ کیلومتری شهرهای مقصد به علت خستگی و خواب‌آلودگی راننده مربوط می‌شود که همواره سه عامل اصلی در اینگونه حوادث شامل انسانی (راننده)، راه و خودرو نقش دارند که باید به این مهم نیز توجه ویژه شود.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان این که مأموران پلیس به صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه برای تأمین امنیت جامعه و شهروندان تلاش می‌کنند، افزود: اطلاع رسانی به پلیس توسط مردم در تعطیلات نوروز امری بسیار مهم است و لازم است که هموطنان  هر گونه موارد ناامنی، مشکوک و بروز مشکلات احتمالی سریعا با مرکز فوریت‌های پلیس  (110) تماس بگیرند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز