فعالیت ستاد خدمات سفر در استان کرمان آغاز شد

۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۰۸:۳۴:۱۴
کد خبر: ۱۴۵۱۱۲۲
فعالیت ستاد خدمات سفر در استان کرمان آغاز شد
فعالیت رسمی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کرمان با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیر عامل هلال احمر و دیگر اعضای ستاد خدمات سفر این استان در محل پارک مسافر کرمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ استاندار کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه در نوروز 1402 بهار طبیعت و بهار قران با یکدیگر تقارن پیدا کرده‌اند که امیدواریم موجب خیر و برکت برای همه باشد اظهار کرد: طی تعطیلات نوروز برخی از دستگاه‌ها مانند میراث‌فرهنگی، هلال احمر، اورژانس، پلیس راهنمایی و... به صورت مستقیم با مسافران نوروزی در ارتباط هستند و برخی دیگر باید این دستگاه‌ها را به صورت غیر مستقیم حمایت کنند.

محمد مهدی فداکار با بیان اینکه ورودی‌های استان کرمان پیشانی این استان به شمار می‌روند و اولین برخورد با مسافر در این محل انجام می‌شود افزود: اقلام تبلیغاتی برای معرفی اماکن تاریخی، مساجد و مزار شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین نقشه‌هایی برای راهنمایی مسافران برای سوق دادن آنها به محل‌های اسکان در ورودی‌های استان توزیع شود.

او ادامه داد: در کنار مراکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، خانه‌های بوم‌گردی و... 300 مدرسه نیز برای اسکان مسافران آماده شده است که مسافران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

فداکار با بیان اینکه نوروز 1402 مسافران زیادی وارد استان خواهند شد که این پیش‌بینی براساس آمار ارائه شده به ستاد مرکزی خدمات سفر انجام شده است گفت: باید تلاش کنیم سفری ایمن برای مسافران و گردشگران ورودی به استان کرمان فراهم کنیم که در این زمینه صدا و سیما می‌تواند کمک زیادی کند.

افزایش 20درصدی مسافران نوروزی استان کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از حضور مسافران نوروزی از 25 اسفندماه 1401 در این استان خبر داد و گفت: تاکنون نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش ورود مسافر به این استان داشته‌ایم.

فریدون فعالی با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه اقامت مسافران نوروزی نداریم گفت: تمامی مراکز اقامتی استان کرمان همچون هتل، مهمانپذیر، پانسیون، خوابگاه، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر و همچنین مدارس این استان آمادگی لازم را برای اقامت مسافران نوروزی دارند.

او به کتاب الکترونیکی "دل عالم" که تمامی مشخصات و اطلاعات جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری را در خود جای می‌دهد اشاره کرد و افزود: این کتابچه که به 8 زبان دنیا ترجمه شده است را می توان با دریافت کیوآرکد بارگذاری کرد.

فعالی خاطرنشان کرد: تمامی سایت های گردشگری و همچنین اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر آماده حضور مسافران نوروزی در استان کرمان هستند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز