شکل‌گیری گشت‌های هوشمند و هدفمند نظارت بر بازار/ توزیع ۵۰ درصد میوه تنظیم بازار در شمال کرمان

۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۰۲:۳۳:۰۴
کد خبر: ۱۴۵۱۲۱۶
شکل‌گیری گشت‌های هوشمند و هدفمند نظارت بر بازار/ توزیع ۵۰ درصد میوه تنظیم بازار در شمال کرمان
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان از شکل‌گیری گشت‌های هوشمند و هدفمند نظارت بر بازار در آستانه سال جدید و ماه مبارک رمضان خبر داد که تا پایان ماه رمضان فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیر حسن‌زاده در آخرین جلسه شورای اداری استان در سال 1401 عنوان کرد: مهمترین بحث استان فضای کسب و کار و اشتغال است که به واسطه آن بازار هم تنظیم می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها و قوانین مشکلی برای کار ندارند، اما با عده‌ای افراد در دستگاه‌ها مواجه هستیم که اگر نمی‌توانند با شرایط موجود کار کنند، جابجا شوند.

حسن‌زاده ابراز داشت: با وجود آنکه استان کرمان در رتبه چهارم امنیت سرمایه‌گذاری قرار دارد، اما به لحاظ فضای کسب و کار در رده 25 است و لذا دستگاه‌ها و بانک‌ها باید همکاری بیشتری داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه در بازار با بحث دستوری نمی‌توان کار کرد، گفت: باید فضای کسب و کار، اشتغال و کارآفرینی را درست کرد.  

حسن‌زاده از تشکیل گشت‌های هوشمند و هدفمند در آستانه سال جدید و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: رسیدگی به شبکه توزیع و از مبدا در دستور کار این گشت‌ها قرار دارد که از 20 اسفند فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: روزانه در کل استان 11 گشت مشترک برقرار هستند، ضمن اینکه صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی به صورت مستقل گشت‌های خود را دارند.

حسن‌زاده در خصوص توزیع میوه تنظیم بازار شب عید گفت: هر ساله میوه شب عید توسط دولت تهیه و توزیع می‌شد که بعضا با هدررفت و ضایعات میوه مواجه می‌شدیم.

وی افزود: امسال دولت این کار را به بخش خصوصی واگذار کرده و نظارت را به عهد گرفته و لذا سازمان تعاون روستایی در کشور مجری کار شد.

حسن‌زاده ابراز اشت: 300 تن سیب درختی و 500 تن پرتقال برای شمال استان و 50 تن سیب درختی و 70 تن پرتقال برای جنوب استان خریداری و از روز گذشته توزیع آنها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه قیمت سیب و پرتقال براساس دستورالعمل تعاون روستایی به صورت استانی و 10 درصد زیر قیمت بازار است، افزود: تاکنون 50 درصد میوه شمال استان و 26 درصد میوه جنوب استان توزیع شده که نشان از استقبال خوب مردم است.

حسن‌زاده از نظارت بر غرفه‌های عرضه میوه شب عید نیز گفت و بیان کرد: یکی از غرفه‌ها به دلیل دسترسی نامناسب تعطیل و میوه‌های غرفه دیگر به دلیل کیفیت نامطلوب تعویض شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز