رعایت اصل خود مراقبتی در سفرهای نوروزی

۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - ۲۰:۳۹:۰۱
کد خبر: ۱۴۵۱۶۰۷
رعایت اصل خود مراقبتی در سفرهای نوروزی
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس کرمان با حضور در برنامه زنده تلوزیرونی زندگی زیباست گفت: ۷۰ درصد حوادثی که در حوزه تصادفات وجود دارد در ورودی و خروجی شهرها اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ "امین غفوری" با حضور در برنامه زنده تلویزیونی زندگی زیباست گفت: اصل رعایت خود مراقبتی و نکات ایمنی در هنگام سفر و یا هنگام ترک منزل و رفتن به مهمانی از اصول ایمنی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس کرمان با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ را با مهار تورم و رشد تولید به پیش خواهیم برد عنوان کرد : امسال همانگونه که از شعار نوروزی پلیس به عنوان نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای نیز مشخص است تغییر در وظایف، رفتار و ماموریت های پلیس به سمت پلیسی متفاوت و مقتدر و حرفه ای خواهد رفت.

وی افزود: در ایام نوروز هر سفری برای ایمن بودن نیاز به برنامه ریزی دارد و یکی از خطاهایی که عمدتا باب شده است این است که افراد در لحظه تصمیم میگیرند و سفر را بدون برنامه ریزی آغاز می‌کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه رعایت اصل خود مراقبتی و نقش و وظیفه صاحب خانه در امنیت و مراقبت از خانه تاکید کرد و گفت: صاحب خانه ها مسئول مراقبت از منزل و اموال داخل منزل هستند و در هنگام سفر حتما از قفل‌های ایمن و استاندارد استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس کرمان از شهروندانی که قصد مسافرت در تعطیلات نوروز را دارند خواست، نبود خودشان را در جایی و یا در شبکه های اجتماعی عنوان نکنند و حتما منزل خود را به یکی از بستگان و یا افراد مطمئن همسایه بسپارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس کرمان با بیان اینکه یکی از نکاتی که مردم کرمان کمتر مورد توجه قرار میدهند و رعایت نمی کنند این است که خانه را جای امن برای نگهداری اموال با ارزش از جمله طلا و جواهرات می دانند و پلیس پیشنهاد می کند به منظور جلوگیری از سرقت این اموال شهروندان می توانند اموال با ارزش خود را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

سرهنگ "غفوری" با بیان اینکه رانندگان محترم حتما سعی کنند بعد از ۲ ساعت رانندگی در طول مسیر در گوشه ای از جاده بایستند و بین ده تا پانزده دقیقه استراحت کنند و نوشیدنی میل کنند و با یک سری حرکات ورزشی و کششی خستگی را از تن خود رها کنند.

وی افزود: ۷۰ درصد حوادثی که وجود دارد در ۳۰ کیلومتری جاده ها و در ورودی و خروجی شهرها اتفاق می افتد و شاید یکی از دلایل آن این باشد که رانندگان به هوای اینکه دقایقی دیگر به مقصد می رسند و استراحت خواهند کرد با وجود خستگی به مسیر ادامه می دهند و یا به هوای اینکه خواب از سرشان خواهد رفت شروع به حرکت میکنند و متاسفانه حادثه رخ می دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس کرمان گفت: متاسفانه از ابتدای شروع سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا شب گذشته ۲۵۷ حادثه رانندگی در جاده ها و خیابان های استان کرمان رخ داده است که از این تعداد ۱۰۲ حادثه مربوط به جاده ها و ۱۵۵ حادثه در خیابان های شهرهای استان بوده است و متاسفانه ۱۳ شهروند در این میان جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ "امین غفوری" گفت: از ۲۰۶ حادثه رانندگی به وقوع پیوسته در استان، منجر به مجروح شدن ۱۱۹ شهروند در داخل شهرهای استان و ۸۵ شهروند در داخل جاده های استان بوده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه رانندگان محترم حتما رعایت اصل حوصله و صبر و برنامه ریزی را در برنامه های خود داشته باشند عنوان کرد: پرهیز از حادثه رانندگی تنها وظیفه راننده خودرو نیست و تمامی افرادی که در یک خودرو همسفر راننده خودرو هستند به نوعی وظیفه دارند به راننده کمک کنند تا این سفر ایمن رقم بخورد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس کرمان در پایان ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سلامتی و تن درستی از تمامی همکاران انتظامی در حوزه های مختلف ماموریتی و متفاوت کاری فرماندهی انتظامی استان کرمان و تمام کشور قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز