اقامت ۵۰ هزار نفر در تاسیسات گردشگری استان کرمان

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۰۹:۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۴۵۳۵۱۵
اقامت ۵۰ هزار نفر در تاسیسات گردشگری استان کرمان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: از 28 اسفندماه 1401 تا 6 فروردین‌ماه سالجاری، بیش از 50 هزار نفر در تاسیسات گردشگری این استان اقامت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فریدون فعالی با اشاره به اینکه این آمار نسبت به مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته دارد اظهار کرد: در کنار تاسیسات گردشگری، مدارس و مراکز اسکان زائران شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به مسافران و زائران این استان خدمات اقامتی ارائه می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به آمار مسافران ورودی از طریق خطوط ریلی و هوایی و همچنین حمل و نقل عمومی و وسایل شخصی اشاره کرد و افزود: از 28 اسفندماه سال گذشته تا 6 فروردین‌ماه 1402، یک میلیون و 351 هزار و 582 نفر وارد این استان شده‌اند که نسبت به مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.

او به افزایش 25 درصدی بازدید از اماکن تاریخی سطح استان کرمان اشاره کرد و گفت: از 28 اسفندماه 1401 تا 6 فروردین ماه سالجاری 125 هزار و 255 نفر از این اماکن بازدید کرده‌اند.

فعالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باغ شاهزاده ماهان با 47 هزار و 812 نفر، حمام گنجعلیخان با 28 هزار و     371 نفر و ارگ تاریخی بم با 24 هزار و903 نفر به ترتیب بیشترین تعداد بازدید کننده را داشته است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز