برگزاری نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و سوغات سیرجان اقدام ارزشمند شرکت گهرزمین

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۱۰:۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۴۵۳۹۳۱
برگزاری نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و سوغات سیرجان اقدام ارزشمند شرکت گهرزمین
چندی پیش و به مناسبت آغاز سال نو، نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و سوغات سیرجان به همت شرکت سنگ آهن گهرزمین، فرمانداری ویژه، شهرداری و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سیرجان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ از دومین نمایشگاه صنایع دستی و سوغات سیرجان که در تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ در گذر گلیم سیرجان افتتاح شد، امام جمعه، فرماندار ویژه و نماینده سیرجان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، دادستان سیرجان، عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و مدیر مجتمع و معاون بهره برداری شرکت سنگ آهن گهرزمین و همچنین رییس شورای اسلامی شهر سیرجان و تنی چند از مسوولین این شهرستان از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

بازدیدکنندگان از این نمایشگاه ضمن ابراز قدردانی از این اقدام شرکت گهرزمین؛ آن را گامی مهم در راستای توسعه و ارتقاء فرهنگ شهرستان سیرجان و همچنین حمایت از هنرمندان بومی اعلام نمودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس مسلمی‌زاده امام جمعه سیرجان در بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه در این ایام که بسیار فرخنده و مبارک است گفت: برگزاری این نمایشگاه همزمان با سال جدید و ایام نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان؛ اقدامی بسیار خوب، ارزشمند، تاثیرگذار و فرهنگی از سوی شرکت سنگ آهن گهرزمین محسوب می شود که با ابتکار این عزیزان شکل گرفته است.

وی با ابراز قدردانی و تشکر از اقدامات صورت گرفته خاطرنشان کرد: در همین راستا لازم است از مدیران و مسوولان شرکت سنگ اهن گهرزمین که حامی این مجموعه بوده اند؛ تشکر و قدردانی نمایم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این قبیل اقدامات و نمایشگاه ها در شهرستان سیرجان افزایش پیدا کند و ادامه دار باشد.

مجتبی قدیمی دادستان سیرجان نیز در بازدید از نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و سوغات سیرجان گفت: خدا را شکر شاهد یک اتفاق خیلی خوب هستیم که با همکاری شرکت سنگ آهن گهرزمین و سازمان میراث فرهنگی شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این یک اتفاق خیلی خوب هست، گفت: البته شاید طی سال های گذشته هم چنین نمایشگاه ها و رویدادهایی برگزار شده باشد، اما آنچه که مسلم است اینکه با این کیفیت و انسجام نبوده است.

وی در ادامه افزود: اینکه در این نمایشگاه سوغات و صنایع دستی و سنتی سیرجان به معرض دید عموم در آمده است و مردم دسترسی راحت تری به تهیه این سوغات دارند و می توانند به راحتی آنها را تهیه کنند؛  باید از بانیان و متولیان برگزاری آن تقدیر و تشکر نمود.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، اقدامات شرکت گهرزمین در حوزه مسوولیت های اجتماعی را ارزشمند دانست و گفت: در برابر اقدامات و خدمات بی منت ارائه شده توسط مجموعه ارزشمند شرکت سنگ آهن گهرزمین در سطح شهرستان سیرجان طی یکی دو سال گذشته الفاظ کم می آورد.

وی افزود: اینکه هنرمندان سیرجانی بتوانند آنچه که توسط دستان پاک و خلاقشان ایجاد کرده اند را در معرض دید عموم قرار دهند؛ قابل تقدیر است.

به گفته وی غرفه داران از همکاری بسیار خوب شرکت سنگ آهن گهرزمین اعلام رضایت داشته اند.

وی همچنین گفت: بنده به نوبه خود به عنوان خادم مردم از هیات مدیره و مدیران شهرستان شرکت سنگ آهن گهرزمین بابت همکاری و مشارکتی که داشتند؛ تقدیر و تشکر می نمایم.

حسن‌پور در پایان گفت: خدا را شکر در راستای مسوولیت های اجتماعی، اقدامات بسیار ارزشمند و قابل توجهی توسط این عزیزان خلق شده است.

گفتنی است در "نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و سوغات سیرجان" که شامل ۷۵ غرفه است؛ هنرمندان سیرجانی و بومی آثار خود را به نمایش گذاشتند. همچنین در حاشیه این نمایشگاه جشن های متعددی در حال برگزاری است که جشن شبانه به مدت پنج شب و جشن های شاد کودکانه به مدت ۱۰ شب برای خانواده ها و کودکان از جمله آنهاست.

در همین راستا روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال ۱۴۰۲ هجری خورشیدی، از تمامی مردم گرانقدر و مسافران نوروزی برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل می آورد.

شایان ذکر است این نمایشگاه تاکنون مورد استقبال بسیاری از سوی مردم بومی و همچنین مسافران نوروزی قرار گرفته است.

انتهای پیام

نظر شما