امام جمعه کرمان: انقلاب اسلامی نشان داد ایران قوی در همه ابعاد است

۱۴۰۲/۰۲/۰۲ - ۱۱:۳۰:۵۳
کد خبر: ۱۴۶۳۸۱۰
امام جمعه کرمان: انقلاب اسلامی نشان داد ایران قوی در همه ابعاد است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: پیام مهم و بزرگ دیگر انقلاب، ایران قوی در همه ابعاد است و در بخشی از این قدرت، استعدادها را به فعلیت رسانده و نشان دادید ایران قوی را می‌توان در صحنه بین‌المللی مشاهده کرد و خیلی از دل‌ها را به این سمت جذب کردید و دل در گرو انقلاب شما دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز دوم اردیبهشت ماه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ضمن تبریک این عید و توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: شما مومنان از سفر معنوی بزرگ، یک ماه بندگی خدا و تلاش برای زندگی کم گناه و بی‌گناه آمده‌اید.

وی افزود: امیرالمومنین علیه السلام فرمودند وسیع ترین آیه‌ای که رحمت، غفران و بخشش خداوند را به تصویر می‌کشاند، آیه ۵۳ سوره زمر است که فرمود «قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَیٰٓ أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیم».

 علیدادی سلیمانی ادامه داد: نکته مهم آیه این است خداوند همه گناهان را می‌بخشد لذا نباید به هیچ وجه از رحمت خداوند نا امید شویم و این آیه امیدبخش ترین آیه برای گنهکاران است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: نکته دیگر آیه این است که خداوند یاس را منتفی کرده و اعلام نموده همه را می‌بخشد، شرطش این است که به سمت خدا بیایید و در این آیه ترکیب دو صفت رحمت و بخشش خداوند را می‌بینیم که با تمام توجه و نگاه رحمتی قرار است ما را ببخشد و انشاءالله همانطور که در ماه رمضان گناه را ترک کردیم در دیگر ایام سال نیز به این روند ادامه دهیم.

وی در خطبه دوم نماز عید فطر خطاب به مردم گفت: شما مردم انقلاب بزرگی در جهان رقم زدید، شهدای بزرگی تقدیم نموده، سختی‌های فراوان متحمل شدید و در آستانه پیروزی‌های چشمگیر قرار دارید.

علیدادی سلیمانی افزود: انقلاب اسلامی چند پیام بزرگ به دنیا عرضه کرد که هر کدام دشمنان قسم خورده و بزرگی دارد و دلارهای فراوان خرج می‌کنند تا پیام انقلاب شما را کمرنگ کنند و از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه اولین پیام انقلاب به دنیا، دیانت بود اظهار کرد: پرچم دینداری مبتنی بر کتاب و سنت را شما بلند کردید و در دورانی که تبلیغ وسیع کرده بودند، دین افیون است، شما نشان دادید دین نجات‌بخش است و زندگی و آخرت انسان را تامین می‌کند و این شعار و پیام انقلاب دشمنان فراوانی در شرق و غرب دنیا درست کرد.

وی افزود: پیام مهم و بزرگ دیگر انقلاب، ایران قوی در همه ابعاد است و در بخشی از این قدرت، استعدادها را به فعلیت رسانده و نشان دادید ایران قوی را می‌توان در صحنه بین‌المللی مشاهده کرد و خیلی از دل‌ها را به این سمت جذب کردید و دل در گرو انقلاب شما دارند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: همچنین با انقلاب اسلامی نشان دادید سیاست مبتنی بر حکمت و دیانت را می‌شود در دنیای پرآشوب امروز طرفداری کرد و به پیروزی رساند و نه کشوری را مستعمره خود قرار داد و نه استعمار را پذیرفت و این شعار کلیدی و محوری شما که برادری و تعاملات مساوی بین کشورها را تعقیب می‌کنید، دشمنان بزرگی دارد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: پیام دیگر انقلاب این بود که می‌توانیم روی پای خود بایستیم و مشکلات کشور را حل کنیم.

وی تصریح کرد: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی نیاز به هماهنگی و همراهی همه ما مردم دارد.

امام جمعه کرمان در پایان گفت: در کنار دولت کمک کنیم این مشکلات اقتصادی که دشمن امید بسته نتوانیم بر آن پیروز شویم، حل شود و مانند همه صحنه‌ها که او را مایوس کردیم، در این صحنه هم دشمن مایوس شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز