حفظ انقلاب اسلامی پس از حادثه هفتم تیرماه یک معجزه بود/ بازخوانی حادثه هفتم تیرماه برای نسل جوان ضروری است

۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - ۱۰:۴۸:۲۷
کد خبر: ۱۴۸۰۲۵۹
حفظ انقلاب اسلامی پس از حادثه هفتم تیرماه یک معجزه بود/ بازخوانی حادثه هفتم تیرماه برای نسل جوان ضروری است
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: حادثه هفتم تیرماه 1360 که نظام ماند و انقلاب به کار خود ادامه داد، شبیه معجزه بود و ما وظیفه داریم این حادثه را گرامی بداریم و این تاریخ را برای نسل جوان بازخوانی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه استان کرمان با اشاره به این مطلب که هفته نخست تیرماه، یادآور سالگرد شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان است که به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است، افزود: حادثه هفتم تیرماه یک حادثه کم نظیر در تاریخ کشور و انقلاب و در دنیا به شمار می رود زیرا در این روز، یک کشور نوپا که درگیر یک جنگ تمام عیار استکبار و مشکلات متعدد بود، حادثه ای با این ابعاد اتفاق افتاد و 73 تن از یاران امام به شهادت رسیدند اما این انقلاب ماند و وقتی ابعاد این اتفاق را بررسی می کنیم و وضعیت کشور در آن زمان را  مد نظر قرار می دهیم متوجه می شویم چیزی شبیه معجزه اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی است که اقدامات امید بخش این قوه به اطلاع مردم رسانده شود و خدمات قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم ارائه شود و در نهایت امید مردم به کارآمدی نظام و قوه قضاییه و اقدامات این قوه افزایش یابد و نقشه های دشمنان که همیشه برای یاس و ناامیدی در جامعه تلاش می کنند نیز با شکست روبرو شود.

وی عنوان کرد: در نیمه دوم خردادماه باید وارد فاز اجرایی برنامه های بزرگداشت هفته قوه قضاییه شویم.

محمدباقر اسلامی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل نیز با اشاره به این مطلب که در حادثه هفتم تیرماه چهار وزیر، 27 نفر از قوه مقننه، 26 نفر از قوه مجریه، 19 نفر اعضای حزب جمهوری اسلامی و یک نفر از قوه قضاییه به شهادت رسیده اند، تصریح کرد: یکی از برنامه های بزرگداشت هفتم تیرماه، برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت روز هفتم تیرماه است که هرساله از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام می شود وانتظار می رود که با توجه به ابعاد این حادثه، سایردستگاه ها نیز در اجرای این برنامه همکاری بیشتری داشته باشند.

رییس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه دراستان کرمان  با اشاره به لزوم شناخت کامل شهدای هفتم تیرماه، عنوان کرد: امسال از وزارتخانه هایی که در این حادثه شهید داشته اند، دعوت کرده ایم تا در برگزاری آیین بزرگداشت سالروز شهادت شهدای هفتم تیرماه همکاری بیشتری داشته باشند.

وی اظهارداشت: یادواره شهدای هفتم تیرماه باید در طول هفته قوه قضاییه توسط ادارات و نهادهای مختلف برگزار شود تا کارمندان هر دستگاه شهدای متعلق به آن دستگاه را که در این حادثه به شهادت رسیده اند را بشناسند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: برنامه محوری بزرگداشت هفته قوه قضاییه در قالب یک همایش با حضور مقامات ارشد استانی و کشوری برگزار می گردد و در جریان این برنامه، نمایشگاه عکسی نیز برپا خواهد شد.

اسلامی افزود: در سال جاری به مناسبت هفته قوه قضاییه، برنامه های متعددی از جمله عطرافشانی قبور شهدا، اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، برنامه های رسانه ای، راه اندازی میز خدمت در نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه،  تبلیغات محیطی و شهری، شرکت در برنامه های رادیویی و تلویزیونی، ملاقات عمومی رییس کل دادگستری با ایثارگران و جانبازان، حضور در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه، اهدای خون و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و ... برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز