امام جمعه کرمان: امام خمینی، شخصیتی منعطف در برابر عرفان و غیر منعطف در برابر دشمنان بود

۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۰۹:۵۴:۲۹
کد خبر: ۱۴۸۰۷۶۹
امام جمعه کرمان: امام خمینی، شخصیتی منعطف در برابر عرفان و غیر منعطف در برابر دشمنان بود
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی منعطف در برابر اخلاق و عرفان و غیر منعطف در برابر بیگانگان و دشمنان بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در مراسم گرامیداشت سالگرد عروج ملکوتی امام راحل (ره) که در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد،‌ با بیان اینکه امام (ره) در خصوص انقلاب و تغییر و تحولی که به وجود آورد یک سری استثنائات را در تاریخ به نمایش گذاشت، گفت: انقلاب امام به مدد نیروهای الهی و نیروهای مردمی با هیچ انقلاب دیگری قابل مقایسه نیست که در کشورهای دیگر کم سابقه یا بی سابقه است.

وی با بیان اینکه امام محی دین بود، افزود: امام، دین افقی را عمودی کرد، شخصیت حضرت امام (ره) بسیار استثنایی و نازنین بود، بعد از امام و شخصیت ائمه معصومین (ع) شخصیت های زیادی دیده ایم یا سرنوشتشان را در تاریخ خوانده ایم و آنان را درک کرده ایم اما شخصیت امام راحل ممتاز و متفاوت بود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه امام جریان ساز و تاریخ ساز بود، اظهار داشت: ما شیخ صدوق ها، علامه مجلسی ها، مدرس ها، شیخ عباس قمی ها، ملاصدراها، میردامادها و...را خوانده ایم که یا در اخلاق درخشیده اند یا در عرفان و سیر و سلوک یا در مبارزه برجسته شده اند اما شخصیت امام کاملا متمایز بود علت هم این است که امام شخصیتی جامع بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: امامی که در برابر آمریکا و شاه به گونه ای ایستاد که هیچ گونه انعطافی نشان نداد اما درباره مسائل اخلاقی و عرفانی بسیار منعطف بود.

علیدادی سلیمانی گفت: اگر امام شبی مطالعه نمی کرد روز بعد درس نمی داد و با این خلوص توانست متفاوت ترین انقلاب تاریخ را به پیروزی برساند.

بر پایه این گزارش، مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و...در محوطه اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، این مراسم با قرائت زیارت عاشورا، مدیحه سرایی، سخنرانی و ...همراه بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز