پیش‌بینی برداشت بیش از ۴۰۰۰ تن انبه از باغات جنوب کرمان

۱۴۰۲/۰۳/۱۴ - ۱۵:۵۸:۰۵
کد خبر: ۱۴۸۱۸۵۳
پیش‌بینی برداشت بیش از ۴۰۰۰ تن انبه از باغات جنوب کرمان
 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با بیان این‌که سطح زیرکشت انبه در جنوب کرمان ۵۶۰ هکتار است، گفت که پیش‌بینی می‌شود از این باغات بیش از ۴۰۰۰ هزار تُن محصول برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ صادق حسین‌زاده، گفت: عمده سطح زیرکشت انبه در بین هشت شهرستان جنوب کرمان به شهرستان منوجان اختصاص  دارد.

او زمان برداشت محصول انبه در جنوب کرمان را از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه به‌صورت انبه نارس برای مصارف ترشی و لواشک بیان کرد و ادامه داد: برداشت انبه تا اوایل مردادماه برای مصرف تازه‎خوری، ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: ارقام موجود انبه در جنوب استان کرمان شامل لنگرا، سندری، خوشه‎ای و محلی است که متوسط عملکرد این محصول در هر هکتار هفت تا هشت تن است.

حسین‌زاده یادآور شد: شهرستان‌های جنوبی استان کرمان به دلیل آب و هوای مناسب کشت گیاهان گرمسیری، یکی از رویشگاه‌های درخت انبه است.

او استفاده از انبه را به‌عنوان کشت جایگزین مستلزم آب مورد نیاز دانست و افزود: در صورتی که آب کشاورزی در دسترس باغداران باشد می‌توانند از انبه به‌عنوان کشت جایگزین سایر درختان غیراقتصادی استفاده کنند و توصیه می‌شود باغداران هنگام احداث یا کشت نهال انبه با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کرده و حتما نهال‌های اصلاح‌شده که گواهی سلامت دارند را از نهالستان‌های مجوزدار خریداری کنند.

انتهای پیام

نظر شما