استاندار کرمان: برخی مناطق جنوب کرمان از آب شرب برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شود/ ماشین‌های سوخت بمب متحرک هستند

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۰۹:۴۱:۴۲
کد خبر: ۱۴۸۲۱۷۷
استاندار کرمان: برخی مناطق جنوب کرمان از آب شرب برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شود/ ماشین‌های سوخت بمب متحرک هستند
استاندار کرمان گفت: در برخی مناطق جنوب کرمان از آب شرب برای مصارف کشاورزی نیز استفاده می‌شود که باید این مسئله مدیریت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی فداکار به همراه نماینده مردم پنچ شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه و فرماندار رودبار جنوب و جمعی از مسئولین در جلسه هم اندیشی سران طوایف شهرستان رودبار جنوب شرکت کرد.

استاندار کرمان در این جلسه ضمن تسلیت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) افزود: امام راحل کار بزرگی انجام است چراکه استقلال سیاسی، امنیتی و پیشرفت‌هایی که حاصل شده همه مدیون نفس گرم حضرت روح الله است و باید پاسداشت ارزش‌های آن امام باشیم.

وی با اشاره به اینکه در موضوع توزیع سوخت جمع‌بندی‌هایی انجام شده است، بیان داشت: ماشین‌های سوخت بمب متحرک هستند، متاسفانه قربانیانی در این زمینه همواره وجود دارد، کوتاهی‌هایی انجام شده اما در حال پیگیری و مدیریت این مسئله هستیم.

فداکار با اشاره به اینکه امسال قیمت محصولات کشاورزی بهتر شده است، عنوان کرد: قیمت گندم تابع شاخص‌هایی است و عددی مصوب شده که دولت باید بتواند آن را پرداخت کند، از طرف دیگر قیمت نان در نانوایی‌ها مناسب دیده شده و یارانه به آن تعلق گرفته است که این خود خدمتی به مردم است.

وی با بیان اینکه سال جاری هم در زمینه میزان سطح زیرکشت و هم از نظر کیفیت، وضعیت گندم بهتر شده است، افزود: کمبود مراکز خرید گندم در منطقه را داریم که پیگیر هستیم در سال آینده وضعیت بهتر شود.

استاندار کرمان با اشاره به سیل‌بند جازموریان، خاطرنشان کرد: فعلا برای اینکه خطری مردم منطقه را تهدید نکند و مشکلی ایجاد نشود، این سیل بند احداث شده و پیگیر اتصال سیل بند خرم جیرفت به این منطقه هستیم.

فداکار افزود: نقش جهاد کشاورزی در جنوب کرمان غیرقابل انکار است چراکه در موضوع الگوی کشت، خرید تضمینی و انتخاب بذر مناسب این سازمان می‌تواند کمک موثری انجام دهد تا وضعیت کشاورزی بهتر شود.

وی با بیان این مطلب که وضعیت افراد ترک تحصیل کرده باید توسط آموزش پرورش و نهضت سواد آموزی مدیریت شود، ابراز داشت: در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت فعالیت‌های خوبی در منطقه جنوب کرمان دربخش‌های بهداشت و درمان درحال انجام است.

فداکار مشکل جاده مواصلاتی دلگان به رودبار جنوب را پر فشار و سنگین عنوان کرد و افزود: باید کمک کنیم و اعتبارات لازم آن تامین شود.

وی در خصوص وضعیت تالاب جازموریان گفت: شرایط تالاب جازموریان از یک طرف وابسته به بارندگی در منطقه است و از طرف دیگر احداث موتور پمپ‌ها نیز در این خصوص اثرگذار است، لذا باید کمک کنیم و این امر مدیریت شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: در خصوص بهبود وضعیت آب شرب منطقه، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال فعالیت است، البته در برخی مناطق جنوب کرمان از آب شرب برای مصارف کشاورزی نیز استفاده می‌شود که باید این مسئله مدیریت شود.

انتهای پیام

نظر شما