فرماندار رفسنجان:

بارچی باید به منطقه گردشگری تبدیل شود

۱۳۹۴/۰۶/۲۵ - ۱۷:۲۸:۱۰
کد خبر: ۳۱۹۶۰۱
بارچی باید به منطقه گردشگری تبدیل شود
حمید ملانوری فرماندار، مسلم علیمرادی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان برای بررسی مشکلات منطقه بارچی رفسنجان در نزدیکی مجتمع مس سرچشمه از این منطقه بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فرماندار رفسنجان با بیان اینکه در زمینه رفع مشکلات منطقه در حد بضاعت و امکانات پیگیری خواهیم کرد تصریح کرد: مجتمع مس سرچشمه یکی از بزرگترین معادن روباز جهان و بزرگترین معدن مس ایران است.

وی بیان کرد: این مجتمع وظایف اجتماعی دارد که باید خدماتی در حوزه اجتماعی به این منطقه ارائه دهد.

ملانوری افزود: شهرستان رفسنجان گسترده است و ما وظیفه داریم به مناطق مختلف آن سرکشی کنیم و مشکلات آن را بررسی و در راستای رفع این مشکلات اقدام و برنامه‌ریزی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان ما بحرانی‌ترین منطقه به لحاظ آب است و از طرفی کمبود اعتبارات دست ما را برای خدمت بیشتر می‌بندد.

ملانوری گفت: در زمینه اقتصاد و ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری به‌طور جد ورود کردیم زیرا صنعت گردشگری از صنایع پر درآمد در جهان است.

وی عنوان کرد: منطقه بارچی مستعد گردشگری است و جوانان این منطقه می‌توانند آن را به منطقه گردشگری تبدیل کنند ما نیز در زمینه صدور مجوز همکاری می‌کنیم و در زمینه اشتغال افراد بومی منطقه در مجموعه مس پیگیری می‌کنیم.

فرماندار رفسنجان اختصاص سهمی از آلایندگی برای این منطقه را امری ضروری دانست و خاطر نشان کرد: مجتمع مس برای فیلتر کردن دودکش‌ها اقدام کرده و اسیدی که تولید می‌شود باید در صنعت دیگری به‌کار گرفته شود.

وی ادامه داد: پیگیر ایجاد کارخانه کود هستیم که این اسیدها در این صنعت استفاده شوند که هم‌زمان سه مورد کارخانه کود، نصب فیلتر و تولید اسید را پیگیر هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز