رییس کل دادگستری استان کرمان:

ورود مددجویان جرایم غیرعمد به زندان ها رو به کاهش است

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۱۵:۵۰:۴۶
کد خبر: ۳۲۴۸۰۳
ورود مددجویان جرایم غیرعمد به زندان ها رو به کاهش است
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: وضعیت ورود مددجویان جرایم غیر عمد در استان کرمان رو به بهبود و کاهش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد روز چهارشنبه در نشست هیات مدیره ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان با حضور مدیرعامل ستاد دیه کشور، افزود: در سال گذشته در سطح استان کرمان چهار هزار و 300 مورد تصادف وارده به محاکم را داشته ایم که 39 مورد از زندانیان فعلی  مربوط به این حوادث بوده اند که امکان استفاده از کمک های ستاد دیه را دارند.

وی تاکید کرد: در حوزه مهریه با آموزش های قبل از ازدواج که در کشور بی نظیر است، فعالیت های مراکز مشاوره و مواردی از این دست شاهد کاهش آمار بوده ایم.

وی یادآور شد: در شش ماه ابتدای سال گذشته دو هزار و 578 مورد مطالبه مهریه داشته ایم که این تعداد در شش ماه ابتدای سال جاری با 14 درصد کاهش، دو هزار و 220 مورد بوده است که این آمار نشان می دهد که فرهنگسازی ها و ترویج فرهنگ اسلامی موجب روند کاهشی در این زمینه شده است.

وی به وجود 119 مددجوی جرایم غیرعمد مربوط به مهریه در زندان های استان کرمان اشاره و بیان کرد: امیدواریم که این آمار به صفر برسد.

رییس هیات مدیره ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان گفت: در شش ماه ابتدای سال گذشته یک هزار و 622 مورد مطالبه نفقه را داشته ایم که این تعداد در مدت مشابه سال جاری با 26 درصد کاهش یک هزار و 197 مورد بوده است.

رییس هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان ادامه داد: در حوزه مطالبه طلب از جمله وجه چک در مجموع شش ماه ابتدای سال جاری 63 نفر وارد زندان های استان کرمان شده اند.

وی از فعالیت های انجام شده در سطح کشور در راستای حبس زدایی تقدیر کرد و گفت: با اصلاح قوانین می توان این موضوع را در حوزه های مختلف تعمیم داد و برای جرایم سبک از مجازات حبس استفاده نشود.

موحد بر خوداتکایی ستادهای مردمی رسیدگی به امور دیه نیز تاکید کرد و ادامه داد: ستاد دیه می تواند زمینه ای را فراهم کند که مددجویان جرایم غیرعمد در زمان حبس آموزش ها و کارهایی بر عهده گیرند تا ضمن درآمد زایی و تقویت بنیه مالی این ستاد، اثار فرهنگی لازم رانیز داشته باشد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های مدیرعامل و اعضای ستاد دیه استان کرمان، عنوان کرد:در ستاد دیه استان کرمان تلاش زیادی برای ایجاد زمینه آزادی مددجویان جرایم غیرعمد صورت می گیرد که جای تقدیر دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: از ابتدای فعالیت ستاد دیه در استان کرمان تاکنون در مجموع زمینه آزادی دو هزار و 267 مددجوی جرایم غیر عمد از زندان های استان کرمان با صرف 34 میلیارد و 286 میلیون ریال فراهم شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز