رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان:

شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع گردشگری برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۵:۵۵:۴۲
کد خبر: ۳۲۶۵۴۹
شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع گردشگری برگزار می شود
رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان گفت: یازدهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اواخر مهرماه جاری با موضوع گردشگری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان؛ مهدی سیاوشی در نشست اعضای کمیسیون گردشگری با اشاره به دیدگاه مثبت استاندار کرمان نسبت به توسعه و رونق گردشگری افزود: فعالان این حوزه می‌توانند مشکلات و موانع پیشرفت این بخش را با ارایه راهکار در این شورا مطرح کنند تا در صورت امکان و تا حدی که در حوزه اختیارات استان قرار دارد برای آنها تصمیم گیری لازم صورت گیرد. وی به اهمیت گردشگری خارجی و نقش آن در ایجاد اشتغال، توسعه تولید و توزیع ثروت در هر جامعه پرداخت و تصریح کرد: در دوره پساتحریم توجه ویژه‌ای به گردشگری شده به طوری که در پایان سند چشم انداز 20 ساله کشور باید تعداد گردشگران خارجی به 20 میلیون نفر برسد. سیاوشی، اظهار داشت: برای اولین بار در سند برنامه ششم توسعه که از سال آینده آغاز خواهد شد، رشد اقتصادی سالانه پنج درصد و افزایش گردشگران خارجی به پنج برابر لحاظ شده و رهبر معظم انقلاب نیز در برخی از سخنرانی‌های خود عنوان کردند که گردشگری باید محور توسعه باشد.

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان بیان کرد: در حال حاضر تعداد گردشگران داخلی و خارجی استان 200 هزار نفر است که باید این تعداد به یک میلیون نفر افزایش یابد. وی با بیان اینکه در کشور ما امنیت لازم برای توسعه گردشگری وجود دارد، افزود: در حال حاضر باید به ایجاد زیرساخت های لازم در حمل و نقل، اقامتگاه ها و هتل ها بپردازیم و در حوزه نرم افزاری نیز از آموزش های لازم غافل نمانیم. سیاوشی، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان درصدد است تا در راستای اصل 44 قانون اساسی و خدمات‌ رسانی بهتر به گردشگران، بهره‌‌برداری از کمپ کویری شهداد را به بخش خصوصی واگذار کند که اگر این مهم محقق شود تا دو ماه آینده از این کمپ بهره برداری خواهد شد. وی بهسازی خانه‌هایی برای بوم‌گردی در روستاها و خانه‌های قدیمی در شهرها را یکی از موارد مهم و مکان‌های مناسب برای اقامت گردشگران عنوان کرد و گفت: صندوق کارآفرینی امید برای بهسازی این اماکن 500 میلیون ریال تسهیلات با بهره 4 درصد پرداخت می کند که فعالان این حوزه می توانند از آن استفاده کنند. رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان بیان کرد: عدم وجود بسته کامل از اطلاعات مورد نیاز هر گردشگر در هتل‌ها و اقامتگاه‌های استان یک ضعف در این حوزه محسوب می‌شود که می‌توانیم در راستای اهداف تعریف شده برای رونق گردشگری به این مسئله نیز به صورت جدی بپردازیم.

در ادامه این نشست عضو کمیسیون گردشگری و هیات نمایندگان اتاق کرمان افزود: کاهش فرآیندهای مراحل انجام کار، حذف قوانین مزاحم، اصلاح یا تصویب برخی دیگر از قوانین، هماهنگی بین دستگاه‌ها و... می‌تواند از موارد مطرح شده حوزه گردشگری در شورای گفت و گوی آینده دولت و بخش خصوصی در استان کرمان باشد. سیدمحمد ابراهیم علوی، راه اندازی اندیشکده گردشگری، پرداختن به گردشگری سلامت، ارتباط با آژانس‌های مسافرتی استان های دیگر، اطلاع رسانی و تبلیغات، تسلط به زبان انگلیسی، ارتقای فرهنگ عمومی گردشگری را از موارد مهم و ضروری برای فعالان این حوزه عنوان کرد.

ناهماهنگی بخش‌های مختلف گردشگری، فراهم نبودن برخی زیرساخت ها، عدم معرفی مناسب جاذبه‌های گردشگری استان، لزوم آموزش کارکنان دفاتر خدمات مسافرتی برای ارایه خدمات بهتر به گردشگران، ایجاد خانه توریست و... از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز