دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت:

اقدامات فرهنگی هیئت های مذهبی درکاهش ناهنجاری ها موثر است

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۱۸:۱۵:۰۹
کد خبر: ۳۲۷۳۱۷
اقدامات فرهنگی هیئت های مذهبی درکاهش ناهنجاری ها موثر است
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت:هیئت های مذهبی بایستی با اقدامات فرهنگی و مذهبی خود در جهت کاهش ناهنجاری های جامعه گام بردارند .

مجید رستمی در گردهمایی هیئت های مذهبی که با حضور امام جمعه و نماینده ولی فقیه،فرماندار، رییس اداره اطلاعات، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و پیرغلامان هیئت های عزاداری حسینی تشکیل گردید،اظهار داشت: واقعه عاشورا، کلاس درس بزرگی است که همه ما باید از این کلاس درس حداکثر استفاده را ببریم.

وی عنوان کرد: ما باید حسینی باشیم و حسینی زندگی کنیم ،اگر قرار است هیئت دار باشیم، بایستی هیئتی زندگی کنیم چرا که مردم از ما الگو می گیرند.

این مقام قضائی با بیان اینکه  عاشورا عظمت و بزرگی اسلام را نشان می دهد،اعلام نمود:روحانیون وسخنرانان مجالس در جهت آشنایی مردم با احکام شرعی تلاش کنند.

دادستان جیرفت با تاکید به این نکته که  شهادت امام حسین (ع)برای اقامه نماز است،گفت: هیئت امناء  هیئت های مذهبی این مساله را جدی بگیریند وبهترین برنامه ریزی را برای اقامه نماز  در مناسب ترین  مکان هیئت ها مورد توجه قرار دهند.

وی با انتقاد در خصوص مکان نامناسب محل نماز خانه ها در بعضی از ادارات ،اعلام کرد:بایستی بهترین فضای فیزیکی هر اداره یا سازمان به محل اقامه نماز اختصاص یابد.

رستمی خاطرنشان ساخت: دستگاه قضایی در شهرستان  آمادگی لازم برای  هرگونه همکاری در برگزاری مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان را دارد.

وی در پایان گفت :هیئت ها بایستی  مجوز قانونی داشته باشند و فصل الخطاب قانون است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز