معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان:

۱۰ هزار و ۳۸۰ کرمانی درگیر نزاع و خشونت شدند

۱۳۹۴/۰۷/۱۶ - ۱۰:۱۵:۳۱
کد خبر: ۳۲۷۴۲۸
۱۰ هزار و ۳۸۰ کرمانی درگیر نزاع و خشونت شدند
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: 10 هزار و 380 کرمانی در پنج ماه نخست سال جاری به دلیل نزاع و درگیری به پزشکی قانونی این استان مراجعه کرده اند که این امر بیانگر توسعه خشونت در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا پریور در جمع مدیران مدارس به مناسبت هفته ناجا افزود: یکی از دلایل بروز این درگیری ها، پایین بودن سطح تحمل اجتماعی افراد است.

وی به وقوع چندین فقره قتل طی سال جاری در شهر کرمان اشاره و اظهار کرد: اگر این افراد بر اساس بررسی های انجام شده، آموزش های کنترل خشم و حل مسئله را فراگرفته بودند، چنین حوادثی رخ نمی داد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: تنها راه کاهش جرایمی از جمله قتل، توسعه مهارت های زندگی در بین افراد است و آموزش و پرورش بویژه معلمان و مشاوران، نقش مهمی در ارایه این آموزش ها به دانش آموزان دارند.

وی تاکید کرد: قتل، یکی از جرایمی است که به سادگی قابل کنترل نیست.

وی افزود: 95 درصد قتل های استان کرمان، ریشه اجتماعی و فرهنگی دارند و فقط پنج درصد قتل ها ریشه امنیتی دارند.

سرهنگ پریور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه جهان بینی حاکم بر جمهوری اسلامی ایران، رساندن انسان به قله های سعادت است گفت: در مقابل جهان بینی دنیای غرب قرار دارد و به همین دلیل دشمنان همواره تلاش می کنند که در جهان بینی ما خلل ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: سه هزار کانال ماهواره ای هم اکنون در ایران قابل دسترسی است که بیش از 100 شبکه از این تعداد، فارسی زبان هستند و 400 شبکه نیز با زبان های مختلف علیه شیعه کار می کنند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: دشمن با ابزارهای مختلفی از جمله ماهواره، شبکه های اجتماعی، اینترنت و بازی ها در راستای جنگ نرم تلاش می کند.

وی به برخی از نتایج جنگ نرم و آسیب های اجتماعی ناشی از این جنگ اشاره کرد و گفت: خشونت علیه همسران و کودکان، نزاع های خیابانی و فردی، مصرف مشروبات الکلی، طلاق های عاطفی و توافقی و بحران هویت از جمله نتایج جنگ نرم است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: به عنوان مثال در گذشته فرهنگ ما به هیچ عنوان طلاق را قابل تحمل نمی دانست و در جامعه به عنوان موضوعی بی معنا و بسیار ناپسند تلقی می شد اما امروز در شهرها جشن طلاق گرفته می شود.

وی گفت: چهار هزار و 500 طلاق توافقی هر ساله در استان کرمان رخ می دهد که البته بسیار سنگین است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد طلاق های توافقی در سال های اول تا سوم زندگی مشترک افراد رخ می دهد، تاکید کرد: این موضوع به معنای آن است که خانواده به عنوان مهمترین رکن اجتماعی در معرض آسیب جدی است.

سرهنگ پریور ادامه داد: زمانی که خانواده آسیب ببیند، فرزندان هم آسیب می بینند و نتیجه آن بروز آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

وی تصریح کرد: بروز طلاق های عاطفی در برخی خانواده ها نیز یک آسیب جدی است.

وی افزود: شبکه های اجتماعی موجب ایجاد شکاف عمیق بین والدین و فرزندان شده است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: خانواده ها باید توجه داشته باشند که فرزند سالاری بی قید و شرط موجب آسیب می شود.

وی گفت: انسان زمانی که درختی را می کارد ضمن آنکه باید به آن آب، خاک، کود و سایر ملزومات مورد نیاز رشدش را بدهد باید شاخ و برگ اضافی آن را بچیند و در موقع لازم سم پاشی را نیز برای جلوگیری از بروز آفات انجام دهد.

سرهنگ پریور با بیان اینکه در حوزه آموزش مهارت های زندگی بسیار ضعیف عمل کرده ایم گفت: افراد در دنیای مدرن و پیچیده امروزی نیازمند یادگرفتن مهارت ها هستند و آموزش و پرورش، بزرگترین سازمان واسط برای توسعه مهارت های زندگی است.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ خود مراقبتی و خود محافظی را به فرزندانمان بیاموزیم زیرا آنها از ما نمی پذیرند که از تکنولوژی روز استفاده نکنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز