رئیس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان خبر داد:

برنامه ریزی برای معرفی کرمان در کنوانسیون جهانی گردشگری ۲۰۱۷

۱۳۹۴/۰۸/۲۵ - ۱۷:۰۱:۵۵
کد خبر: ۳۴۰۲۰۳
برنامه ریزی برای معرفی کرمان در کنوانسیون جهانی گردشگری ۲۰۱۷
رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان، خواستار برنامه ریزی دقیق و ویژه برای معرفی هر چه بهتر استان کرمان در کنوانسیون جهانی گردشگری 2017 شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی سیاوشی در نشست اعضای کمیسیون گردشگری با رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور، گفت: با توجه به اینکه برنامه های کنوانسیون انعکاس جهانی خواهد داشت، باید کرمان به بهترین شکل ممکن در این برنامه ها معرفی شود و از هم اکنون اعضای فعال کمیسیون در زمینه تهیه فیلم، عکس و مطلب برای شبکه های مختلف اجتماعی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده گردشگری کرمان برای گردشگران خارجی و حتی داخلی ناشناخته باقی مانده است، افزود: در حال حاضر سه اثر ثبت جهانی شامل ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان و روستای صخره ای میمند در کرمان وجود دارد و برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم برای ثبت کلوت های شهداد به عنوان چهارمین اثر نیز توسط مسوولان استان در حال انجام است.

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان، ادامه داد: در سه ماه گذشته گروه های ارزیاب برای برگزاری دو ماراتن بین المللی به کویرهای شهداد سفر کردند و پس از مشاهده این همه شگفتی، برگزاری این مسابقه در کویر را تایید کردند.

سیاوشی، بر برگزاری دوره های آموزشی برای کسب آمادگی بیشتر گروه های مرتبط با گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: دوره آموزشی دو روزه برای رستوران داران و مدیران مراکز گردشگری در آذرماه سال جاری در کرمان برگزار خواهد شد و همچنین گروهی از فعالان دفاتر و آژانس های گردشگری برای شرکت در دوره آموزشی سه روزه با موضوع نحوه مدیریت هتل ها و رستوران ها و بازدید از این اماکن به استامبول اعزام خواهند شد. وی با بیان اینکه با وجود عزم ملی، گردشگری در کشور و استان رونق می یابد، گفت: لحاظ کردن بخش های مختلف گردشگری در کتاب های درسی می تواند به رونق و ارتقای فرهنگ گردشگری کمک کند.

در ادامه این نشست، رییس کانون راهنمایان گردشگری ایران با بیان اینکه دو نماینده از ایران در فدراسیون جهانی انجمن های راهنمایان گردشگری حضور دارد، گفت: این فدراسیون هر دو سال یک بار کنوانسیون جهانی برگزار می کند که ایران در اقدامی بسیار مهم توانست میزبانی 2017 این کنوانسیون را از آن خود کند.

آرش نورآقایی، با اشاره به اینکه 71 کشور عضو فدراسیون جهانی انجمن های راهنمایان گردشگری هستند، افزود: برای دریافت میزبانی کنوانسیون 2017 میلادی برای نخستین بار یک کشور اولین نامزدی خود برای میزبانی این کنوانسیون را در این فدراسیون مطرح کرد و پذیرفته شد.

وی ادامه داد: از ابتدای تیرماه سال جاری برنامه ریزی برای اجرای این کنوانسیون آغاز و فراخوان لازم داده شد و گروه ها، زیرگروه ها، کمیته ها و اعضای آنها مشخص شد تا با انجام هر چه بهتر این برنامه کارها به خوبی پیش رود و شاهد برگزاری کنوانسیونی در شان گردشگری ایران باشیم.

نورآقایی برگزاری این کنوانسیون را بهانه ای برای رونق گردشگری در ایران عنوان و تصریح کرد: به همین بهانه سه کتاب مهمان نوازی ایرانی، تاریخ سفر و رکوردهای گردشگری ایران به چاپ خواهد رسید. رییس کانون راهنمایان گردشگری ایران خطاب به فعالان حوزه گردشگری استان کرمان افزود: با فعالیت در شبکه های مختلف اجتماعی و ارایه ایده های خلاقانه، برای معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری کرمان کوشش کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز