مهندس احمدی‌زاده؛ مدیرعامل صنایع غذایی زرین شکوفه پارس (چی‌توشه) در گفت‌وگو با برنا:

کارآفرین واقعی از هرتهدید یک فرصت می‌سازد/فرهنگ کار و کارآفرینی را باید از مدارس شروع کرد

۱۳۹۴/۰۹/۰۸ - ۱۷:۵۶:۴۶
کد خبر: ۳۴۵۰۰۹
کارآفرین واقعی از هرتهدید یک فرصت می‌سازد/فرهنگ کار و کارآفرینی را باید از مدارس شروع کرد
چندی پیش دهمین جشنواره کارآفرینان برتر در استان کرمان برگزار شد و مهندس محمد احمدی‌زاده، مدیرعامل صنایع غذایی زرین شکوفه پارس (چی‌توشه) برای سومین سال متوالی به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شد. وی علیرغم آن که جوان است، از معدود کارآفرینانی است که برای سه سال متوالی توانسته کارآفرین برتر شود. به همین بهانه خبرگزاری برنا به سراغ این کارآفرین رفته است تا وی از خودش بگوید و از معیارهایی که در کارش لحاظ کرده تا اینکه امروز توانسته برای مردم کرمان اشتغال ایجاد کند و به صورت بهینه به کرمانیان خدمت کند. آنچه در پی می‌آید حاصل گفت‌وگوی خبرگزاری برنا با این مدیر است:

**آقای مهندس احمدی‌زاده برای شروع بگویید شرکت صنایع غذایی زرین شکوفه پارس (چی توشه) از چه زمانی تاسیس و چگونه پا به عرصه ی فعالیت اقتصادی گذاشته است؟

این شرکت در سال88 با احداث کارخانه تولید صنعتی این محصول در منطقه جنوب شرق آغاز به کار کرد. و از همان زمان تلاش گسترده ای نجام دادیم تا محصول با کیفیتی که مورد پسند مشتریانمان باشد تولید و به بازار عرضه کنیم چرا که بر این باور بودم کارآفرین واقعی از هرتهدید یک فرصت می‌سازد. البته قبل از آن این نکته را یادآوری کنم که از سال 76 تولید غلات حجیم شده را به صورت سنتی در یک کارگاه 12 متری شروع کرده بودم.

IMG-20151120-WA0001

**در مورد صنایع غذایی زرین شکوفه پارس توضیح دهید این شرکت دقیقا چه تولیداتی دارد و در کدام بازارها فعالیت می‌کند؟

تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا محصول با کیفیت عرضه کنیم.در عین حال از نظر میزان تولید نیز تا کنون موفق شده ایم 15 طعم را تولید و بسته بندی کنیم و هم اکنون در استان های همجوار و مرکزی ایران فعالیت مطلوبی را دنبال می کنیم.

 

**جناب مهندس احمدی زاده شرکت صنایع غذایی زرین شکوفه پارس ظرف همین مدت کوتاه فعالیت خود افتخارات و موفقیت های قابل توجهی کسب نموده است، برای آگاهی مخاطبان بفرمایید این افتخارات شما شامل چه مواردی بوده است؟

شرکت صنایع غذایی زرین شکوفه پارس به رغم عمر کوتاهش خوشبختانه موفقیت های خوبی بدست آورده است که مهمترین آن ها عبارتند از:

1- منتخب دهمین جشنواره خانه صنعت و معدن ایران

2- واحد برگزیده ی شورای ملی رقابت ایران

3- دریافت نشان مرغوبیت کالا

4- علاوه بر موارد فوق این شرکت سه سال متوالی از سوی اداره کل تعاون کار . رفاه اجتماعی استان کرمان به عنوان کارآفرین برتراستان معرفی شده که یکی از این موارد امسال است.

IMG-20151119-WA0007

**از نظر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم این شرکت چه میزان توانایی دارد و برای آینده ی این واحد صنعتی چه برنامه هایی را مد نظر قرار داده اید؟

در شرکت صنایع غذایی زرین شکوفه پارس هم اکنون 15 نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند و به صورت غیر مستقیم نیز حدود 100 نفر را پوشش می دهیم. در عین حال در برنامه های آینده ی طرح توسعه افزایش طعم‌های جدید را در بسته بندی های نوینی مد نظر داریم که طبیعتا در آینده سطح اشتغال شرکت بالاتر هم می‌رود و همچنین باید بگویم توانسته‌ایم اشتغالی پایدار ایجاد کنیم.

 

**با توجه به شرایط رکوردی که بر بازار حاکم است از نظر وضعیت بازار فروش و تامین نقدینگی لازم دست به چه اقداماتی زده اید؟

با وجو همه ی دشواری های بازار و نبود نقدینگی لازم خوشبختانه در چند سال گذشته توانسته ایم تولید خود را حفظ کرده و به همراه آن تنوع محصول را نیز کماکان داشته باشیم.

 

**با توجه به مشکلات  موجود نحوه ی همکاری بانک ها را با خودتان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در جریان احداث و راه اندازی شرکت از کمک های بانک کشاورزی برخوردار بوده ایم و و این بانک خوشبختانه با شرکت ما در امر احداث و پس از آن همه گونه همکاری لازم نموده است و جا دارد همین جا از مدیریت محترم بانک کشاورزی جناب مهندس جهان نجاتی و کلیه ی همکاران ایشان سپاسگزاری داشته باشم.

 

**برداشتن تحریم ها هیچ تاثیری در وضعیت بازار شما داشته است؟

پس از اجرای برجام به مراتب وضعیت شرکت ها و از جمله شرکت ما بهتر شده است . در شرایط کنونی ثبات نسبی را در قیمت مواد اولیه داشته ایم و در واقع یک آسودگی خاطر در امر تولید پیدا شده است. این را هم اضافه کنم که مثل دوره ی تحریم هر روز نگران افزایش قیمت مواد اولیه نیستیم.

IMG-20151119-WA0006

**استاندار کرمان اعلام کرده اند که برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کنیم. شما این تغییر نگاه را در ادارات استان هم میبینید؟

از این که مشاهده می‌کنم بعد از چند سال یک فردی از دیار کریمان بر مسند استانداری کرمان نشسته است بسیار خرسند و خوشحال هستم و معتقدم ایشان فردی دلسوز و علاقه‌مند به مباحث اقتصادی است. همان طور که استاندار در جریان معارفه‌اش گفت من اهل صحبت کردن نیستم و مرد عملم معتقدم این سخن او اکنون به عینیت و به مرحله‌ی ظهور رسیده است. به همین خاطر از ایشان بی نهایت به خاطر لطف و دلسوزی که دارند تشکر و قدردانی می نمایم.

 

**تشکل‌های بخش خصوصی استان چقدر در جریان فعالیت بخش خصوصی به عنوان تسهیل‌گر عمل کرده اند و چقدر کارایی داشته اند؟

متاسفانه تشکل های بخش خصوصی هنوز در این استان جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند اما امیدوارم این همدلی هرچه زودتر در استان کرمان به وجود بیاید.

 

**آیا حرف یا مطلب خاصی مانده است که مایلید مطرح نمایید؟

معتقدم فرهنگ کار و کارآفرینی از مدارس ما باید شروع شود. باید خلاقیت و نوآوری را از دبستان شوع کرد تا زمانی که این نیروی انسانی وارد بازار کار میشود توانمندی لازم را داشته باشد. البته چنین اقداماتی مستلزم یک برنامه ریزی هدفمند ومثلا بیست ساله است.

همچنین به نظر من با این پیشینه ی عظیم فرهنگی و تاریخی که استان کرمان و نیز ایران دارد معتقدم تکنولوژی صنعتی و اقتصاد کشور ما به اندازه ی کافی رشد ننموده است و می توانیم این عقب ماندگی را جبران کنیم. به نظر من طرح های کوتاه مدت مانند یک مسکن عمل می کنند که در یک مقطع کوتاه تاثیر دارند و ما در این مدت کوتاه درد را احساس نمیکنیم. نظیر طرح هایی که در چند سال اخیر اجرا شدولی این کارها ریشه ای نبود. معتقدم فرهنگ مصرف وعرق خرید کالای داخلی باید در جامعه نهادینه شود و تولید کننده ی داخلی باید حداکثر توان خود را جهت تولید محصول با کیفیت به کار ببندد تا مصرف کننده به هیچ وجه تمایزی بین کالای ایرانی و خارجی احساس نکند و مصرف کننده ایرانی به ایرانی بودن کالایی که میخرد افتخار هم بکند. ما در این راستا و پیگیری این برنامه ها البته به همت و پشتیبانی مردم و دولت سخت نیازمندیم . به امید آن روز و روزهای بهتر.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز