مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

معلم، مهمترین عنصر آموزش و پرورش است

۱۳۹۵/۰۲/۱۴ - ۱۳:۵۲:۴۹
کد خبر: ۴۰۰۴۳۰
معلم، مهمترین عنصر آموزش و پرورش است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر ضرورت اتقاء منزلت و مقام معلم در کشور گفت: معلم، مهمترین عنصر آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در همایش تجلیل از معلمان شهرستان سیرجان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته تکریم مقام معلم، خاطر نشان کرد: دانستنی های انسان در زمینه های علمی و تربیتی از آثار و نتایج تلاش های بی دریغ و ایثارگری  معلمان است.

وی با بیان اینکه  جایگاه و منزلت معلم در همه ی فرهنگ ها و جوامع از احترام ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: هرچند ممکن است در  صحنه عمل محدودیت ها و کم لطفی هایی نسبت به معلمان وجود داشته باشد اما؛ هیچکدام از جایگاه و منزلت معلم نمی کاهد و معلم باید در دنیا حائز ارج و در آخرت شامل اجر شود.

محسن بیگی  با بیان اینکه همه ی جایگاه های اعتباری دنیا مدیون معلمان است، بیان داشت: معلمان باید در همه ی روزها و ایام هفته تجلیل و تکریم شوند و تکریم و تجلیل معلمان نیز باید توسط همه ی آحاد مردم ودستگاه های اجرایی انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: جامعه زمانی در مسیر سعادت و پیشرفت قرار می گیرد که حرمت و منزلت معلم حفظ شود.

محمد محسن بیگی اذعان داشت: اگر به دنبال نهادینه کردن فرهنگ قدرشناسی، احترام اجتماعی و اثر گذاری سایر ارکان های تربیتی هستیم باید زمینه احترام به معلم را فراهم سازیم.

وی  اظهار کرد: کاهش سطح احترام به بزرگترها و  شکست حرمت ها نشان از  تنزل جایگاه و منزلت معلم دارد.

محسن بیگی خاطر نشان کرد: معلمان هچنان مقبولترین گروه اجتماعی در جامعه هستند و علیرغم همه ی کاستی ها و کمبود های موجود طبق انتخاب مردم؛ مدارس  تنها دستگاهی هستند که به تعهدات خود به طور 100 در صد عمل می کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی متولی تعلیم و تربیت نیست، گفت: ممکن است، بعضی اوقات عده ای برای توجیه فعالیت های  خود آموزش و پرورش را در حوزه آسیب های اجتماعی مقصر جلوه دهند اما؛ باید بپذیرند آموزش و پرورش یکی از ارکان تعلیم و تربیت است و مشارکت، همراهی و هماهنگی همه ی ارکان  با آموزش و پرورش لازمه تحقق اهداف تربیتی در مدارس و جامعه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: اگر آموزش و پرورش به سفارش  مقام معظم رهبری در اولویت اول مسئولان کشور قرار گیرد زمینه های  اساسی توسعه در کشور محقق می شود.

محمد محسن بیگی افزود: توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش ناپایدار است و هرکسی که می خواهد در کشور کاری را انجام دهد اگر از مسیر آموزش و پرورش عبور نکند به سرانجام نمی رسد.

وی بر توانمند سازی و بروز رسانی دانش معلمان، متناسب با تکنو لوژی روز دنیا  تاکید و تصریح کرد: توانمند ی علمی معلم، زمینه ساز ارتقاء جایگاه و منزلت معلم است.

محسن بیگی با بیان اینکه تعلیم و تربیت کاری سخت و دشوار است، گفت: معلم با روح و روان دانش آموزانی سر و کار دارد که صاحب اختیار و اندیشه هستند و باید آنها را با تلاش و ایثارگری به سمت کمال و سعادت هدایت کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز