مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

کرمان پایلوت گردشگری عشایر می شود

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۱۱:۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۰۷۰۰۵
کرمان پایلوت گردشگری عشایر می شود
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد در مناطق ییلاقی و قشلاقی استان کرمان گفت: در آینده ای نزدیک استان کرمان پایلوت گردشگری عشایر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمود وفایی" در نشست با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و فرماندار شهربابک، افزود: باید توسعه گردشگری عشایر در الویت کار شهرستان شهربابک قرار گیرد زیرا زندگی عشایری وکوچ عشایر در این منطقه وجود داشته و همچنان کوچ نشینان  بسیاری از سنتها و ارزشهای اصیل ایرانی را حفظ کرده اند.

 وی با بیان اینکه دیدنیهای زندگی عشایری می تواند جذابیتهای بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد، اظهار داشت: این نوع گردشگری می تواند به صنعت توریسم کشور کمک کند هر چند که تا کنون اقدامات مناسب در این زمینه صورت نگرفته است.

وفایی اظهار داشت: با توجه به سبک زندگی امروز و پیشرفت صنعت و تکنولوژی، زندگی در دامان طبیعت

 می تواند برای بسیاری از مردم جالب و دیدنی باشد و از آنجاییکه زندگی عشایری در بسیاری از کشورها از بین رفته خود این موضوع کنجکاوی بسیاری از گردشگران را جلب خواهد کرد.

وی به فراهم کردن زمینه های لازم برای شناساندن ابعاد مختلف زندگی عشایر در منطقه شهربابک اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی، آئینی و علمی مرسوم عشایر ، نمایشگاه هنر و صنایع دستی، تولیدات عشایری ومعرفی خدمات آنها می تواند راهی برای شناساندن این قشر از جامعه باشد.

وفایی در ادامه به برگزاری جشنواره سپید چادرعشایری در تاریخ یکم خرداد ماه جاری در شهرستان شهربابک اشاره کرد و گفت: باید با ایجاد فضای لازم، قابلیت ها و فعالیتهای اثر بخش و متناسب با ویژگیهای جامعه عشایری و همچنین جنبه های مختلف زندگی عشایر در معرض دید عموم قرار داد تا بتوان در زمینه گردشگری  و جذب توریست پیشرفت کرد.

وی با بیان اینکه همزمان با این برنامه مراسم جشن و رونمایی از ثبت نون کرنون شهربابک نیز برگزار می شود، اظهار داشت: این برنامه در شب نیمه شعبان از ساعت سه عصر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار می شود.

خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، بازیهای بومی و محلی و همچنین بهره برداری از مجتمع تفریحی پذیرایی و یک خانه بوم گردی در شهربابک از جمله برنامه های جانبی این جشنواره است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز