با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان؛

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان کرمانی رسما آغاز شد

۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۱۶:۰۵:۴۰
کد خبر: ۴۱۴۴۵۱
سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان کرمانی رسما آغاز شد
طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان استان کرمان با حضور مدیر کل آموزش و پررش و جمعی از مسئولان، فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان در دبستان شهید حسن توکلی شهر کرمان همزمان با سایر شهرهای استان به طور همزمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرپرست آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش استان کرمان در آیین افتتاح طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان استان گفت: در این طرح بیش از  54 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در 38 پایگاه سنجش سلامت در سراسر استان سنجش خواهند شد.

موسی برومند افزود: پنج پایگاه سنجش سلامت در شهر کرمان راه اندازی شده است که یک پایگاه در نوبت شیفت عصر و یک پایگاه به صورت تخصصی فعالیت می کند و همچنین امسال دو پایگاه عشایری در شهرستان های نرماشیر و عنبرآباد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: طرح سنجش با سال های گذشته تفاوت های زیادی  پیدا کرده است و برای رفاه حال خانواده ها و کاهش هزینه ها و کیفیت کار، ثبت نام دانش آموزان در این طرح توسط مدارس به صورت الکترونیکی  انجام می شود.

سرپرست  اداره آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: هدف اصلی این طرح شناسایی و پیشگیری از بروز بیماری ها به منظور کیفیت بخشی و پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان است.

موسی برومند افزود: اگر اختلالات به موقع شناسایی شوند، قطعا در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر است.

وی گفت: سال گذشته 54 هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان در این طرح شرکت کردند که 43 هزار و 409 نفر به مدارس عادی و 7216 نفر به مرحله تخصصی معرفی شدند و از این تعداد 903 نفر مشکل بینایی، 449 نفر نقص شنوایی و پنج هزار و 209 نفر مشکل آمادگی تحصیلی داشتند.

برومند ادامه داد: به دلیل مداخله زود هنگام و تشخیص و اقدامات موثر، پیش بینی کردیم 50 درصد از مدارس استان کرمان از مرداد ماه  کار سنجش سلامت دانش آموزان نوآموز سال آینده را شروع کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز