دامداران فاز نخست واکسیناسیون بیماری تب برفکی را جدی بگیرند

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۱۰:۱۸:۱۹
کد خبر: ۴۱۶۶۵۱
دامداران فاز نخست واکسیناسیون بیماری تب برفکی را جدی بگیرند
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از آغاز مرحله بهاره واکسیناسیون تب برفکی در سال جاری خبر داد و از دامداران خواست علاوه بر جدی گرفتن این فاز، همکاری لازم را با اکیپ های واکسیناسیون داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ جواد نگارستانی با بیان اینکه واکسیناسیون دام های سنگین طی سالهای گذشته به صورت رایگان انجام می شد افزود: دامداران در این دوره باید به ازای واکسینه کردن هر راس دام سنگین 35 هزار ریال بپردازند.
وی با اشاره به متفاوت بودن نحوه واکسیناسیون این فاز با دوره های قبل بیان کرد: در دوره های قبل تزریق واکسن تب برفکی به صورت زیر جلدی بوده ولی در این دوره به علت روغنی بودن نوع واکسن، به صورت عضلانی تزریق می شود که ایمنی زایی 9 ماهه دارد.
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه بیماری تب ‌برفکی تا حد زیادی در این استان تحت کنترل قرار دارد گفت: دامداران به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری در دامها، اصول و توصیه ‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
وی ادامه داد: مهمترین و اساسی ترین روش پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی به کارگیری اقدامات بهداشتی، قرنطینه ‌ای و مایه کوبی است.
وی اظهار کرد: بیماری تب برفکی در صورت سرایت به دام طی مدت کوتاهی تمام گله را درگیر می کند و خسارات قابل توجهی را به دامداران وارد می سازد.
نگارستانی با بیان اینکه افرادی به عنوان همیار دامپزشکی در روستاهای استان کرمان معرفی شده اند تصریح کرد: دامداران در صورت بروز هر گونه علائم بیماری در دام و سایر حیوانات خانگی باید همیار دامپزشکی آن روستا را مطلع کنند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز