مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

ثبت بیابان لوت و قنات، ایران را جزو ده کشور برتر دنیا قرار می دهد

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۳:۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۱۹۶۶۳
ثبت بیابان لوت و قنات، ایران را جزو ده کشور برتر دنیا قرار می دهد
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ثبت جهانی دو پرونده بیابان لوت و قنات، کشور ایران را جزو ده کشور برتر دنیا در زمینه تعداد آثار ثبتی در فهرست میراث جهانی قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمود وفایی" با اعلام خبر فوق افزود: از تاریخ 10 تا 20 تیرماه سالجاری، چهلمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو به میزبانی ترکیه شهر استامبول برگزار می شود که در این نشست بررسی دهها پرونده تاریخی، طبیعی و تلفیقی از کشورهای سراسر جهان به انجام خواهد رسید.

وی اظهار داشت: ازجمهوری اسلامی ایران، دو پرونده بیابان لوت و قنات که پرونده بیابان لوت اولین تجربه ثبت جهانی میراث طبیعی این کشور می باشد، در این کمیته ارائه خواهند شد.

وفایی با اشاره به اینکه تک تک پرونده ها طی این مدت معرفی و در نهایت به رای اعضاء گذاشته خواهند شد، تصریح کرد: پیش بینی می شود هر دو پرونده شانس زیادی برای اخذ رای اعضاء داشته باشند.

وی در ادامه مطلب فوق بیان داشت: با این اتفاق مهم، ایران در جمع تعداد کشورهایی قرار خواهد گرفت که تنوع مواریث آنها نشانگر ظرفیت های قابل توجه آنها می باشد.

وفایی تاکید کرد: با کسب رای مناسب، جمع پرونده های ثبت جهانی ایران به 21 خواهد رسید  و این کشور را به ده کشور اول جهان در این رابطه نزدیک خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حدود 40 هزار کیلومتر از عرصه لوت در این پرونده به ثبت خواهد رسید که بیش از 70 درصد آن در استان کرمان می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز