نشست هم‌اندیشی دولت و بخش خصوصی سیرجان برگزار شد

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۰:۴۳:۴۸
کد خبر: ۴۲۷۲۲۳
نشست هم‌اندیشی دولت و بخش خصوصی سیرجان برگزار شد
نشست هم‌اندیشی دولت و فعالان بخش خصوصی شهرستان سیرجان با حضور مشاور وزیر کشور، امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات نمایندگان و دبیرکل اتاق کرمان و جمعی از فعالان اقتصادی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دبیرکل اتاق در این نشست ضمن انتقاد از عدم اختصاص وقت کافی به طرح مسایل و مشکلات بخش خصوصی، گفت: تسهیل سرمایه‌گذاری و بهبود فضای فضای کسب و کار از جمله رسالت‌های اتاق بازرگانی است که به جد آن را دنبال می‌کنیم.

مسعود رشیدی‌نژاد با بیان اینکه به گفته فرماندار، مدت زمان دریافت مجوز سرمایه‌گذاری در سیرجان به 45 روز کاهش یافته است، تصریح کرد: این مهم یک خبر خوب است و باید تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری از جمله استقبال مناسب، زمان برگشت سرمایه، مشخص بودن منابع مالی و... همواره در دستور کار باشد.

وی با تاکید بر وجود مشکلات بانکی، اظهار داشت: در بسیاری از موارد، حل مشکلات در حوزه اختیارات رییس بانک نیست و باید حل مسایل و مشکلات را از مراجع ‌بالاتر درخواست کرد، اما در برخی موارد بدنه کارشناسی بانک نیز می‌تواند در رفع موانع موثر باشد.

دبیرکل اتاق کرمان با اشاره به حضور هیات‌های تجاری و سرمایه‌گذاران خارجی در کشور، یادآور شد: اکنون باید تکنولوژی را منتقل کنیمم زیرا در این صورت تکنولوژی نهادینه می‌شود و دیگر وابسته به سایر کشورها نخواهیم بود.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه اتاق کرمان تدوین نقشه راه انتقال تکنولوژی را در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: برچیدن پیچیدگی‌های ادارای دریافت مجوز‌های سرمایه‌گذاری، مصداق بارز اقدام و عمل است.

همچنین در ادامه این نشست عضو هیات نمایندگان اتاق کرمان، خواستار پرهیز از شعارگرایی در بحث اقتصاد مقاومتی شد و گفت: دیدگاه‌ها به سرمایه‌گذاری باید تغییر کند و روند توسعه صادرات تسهیل شود.

حمید عزت‌ابادی‌پور از برگزاری جلسات ماهیانه فعالان بخش خصوصی شهرستان سیرجان در محل دفتر نمایندگی اتاق کرمان در این شهرستان خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی در چارچوب وظایف مشورتی خود در مسیر حل مشکلات فعالان بخش خصوص گام برمی‌دارد. وی با بیان اینکه در حال حاضر کوچکترین بنگاه‌های اقتصادی دارای مشکل مالی هستند، گفت: حضور نماینده بخش خصوصی در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و همچنین طرح مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی شهرستان سیرجان در شورای گفت‌گو می‌تواند در رفع موانع راهگشا باشد.

همچنین نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی موجود گفت: از تلاش ها و همت فعالان بخش خصوصی به عنوان صاحبان نظام و انقلاب قدردانی می کنیم زیرا رونق موجود در اقتصاد سیرجان به همت این افراد است.

شهباز حسن پور خواستار حفظ شادابی در همه زمینه ها شد و بیان کرد: باید از این روزها که فرصت طلایی برای سرمایه گذاری وجود دارد، زحمات دولت به بار نشسته و ارتباطات با دنیای خارج برقرار شده، استفاده کرد.

حسن پور اظهار داشت: دولت، ملت، مجلس و سرمایه گذار همه داخل یک کشتی سوار هستند و همه باید تلاش کنند تا این کشتی به منزل مقصود خود برسد. نماینده مردم شهرستان سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست ها و تعاملات با برخی بانک های عامل برای ارایه تسهیلات به فعالان اقتصادی سیرجان گفت: تاکنون بانک های صادرات، سپه و کشاورزی برای کمک به فعالان اقتصادی اعلام آمادگی کرده‌اند.

حسن پور افزود: پس از برگزاری نشست های متعدد سرانجام واردات هر نوع کالا در چارچوب قانون به گمرک سیرجان آزاد اعلام شد که از جمله مهمترین آنها ماشین آلات بود. وی با بیان اینکه بیش از 400 فعال اقتصادی شهرستان سیرجان کارت بازرگانی دارند و 150 صادرکننده پسته در این شهرستان حضور دارند، گفت: انتظار نقش فعال تری را از نمایندگی اتاق کرمان در سیرجان داریم.

مشاور عالی وزیر کشور نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه قانون اساسی فعالیت های اقصادی کشور را به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم کرده است، گفت:  اصل 44 قانون اساسی بر واگذاری کارها توسط دولت به بخش خصوصی تاکید دارد زیرا بخش خصوصی با انگیزه است و دل در گرو کار دارد.

سید رمضان شجاعی کیاسری با اشاره به اینکه با تکلیف و اجبار نمی توان کارها را به خوبی پیش برد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که بخش خصوصی را جدی بگیرید و برخی از فعالیت های دولت را حق شرکت های بزرگ بدانیم و واگذاری آن را جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: دولت به انجام فعالیت های اقتصادی تمایل ندارد و واگذاری به بخش خصوصی را یک فرصت می داند. شجاعی کیاسری، افزود: با وجود اینکه در حوزه تعاونی ها کار چندانی صورت نگرفته اما تعاونی پسته کاران شهرستان سیرجان جزو موفق ترین تعاونی های کشور است و بر اساس دستور وزیر کشور خواستار عوامل موفقیت این تعاونی هستیم تا بتوان این الگو را در موارد دیگر مانند زعفران، برنج و چای تسری دهیم.

مشاور عالی وزیر کشور اظهار داشت: شهرستان سیرجان بهشت سرمایه گذاری است و جایی است که می توان با جرات سرمایه گذاری را انجام داد زیرا اینجا همه زیرساخت ها برای سرمایه گذاری های کلان به خوبی فراهم است. وی ادامه داد: محصولاتی مانند پسته و تولیدات معدنی می توانند به خوبی جایگزین مناسبی برای نفت باشند که در زمینه معدن رهبر انقلاب نام استان کرمان را در تحقق این مهم عنوان کردند. وی در پایان از فرماندار سیرجان درخواست کرد موانع و مشکلات بر سر راه اقتصاد مقاومتی، توجه به تولیدات داخلی و اقدام و عمل در سیرجان را به وزارت کشور ارایه دهند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز