سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان:

مدارس عادی برای تحصیل دانش آموزان معلول مناسب سازی شوند

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۰۹:۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۲۹۴۴۵
سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: مناسب سازی مدارس عادی در قالب پروژه مهر جهت تحصیل دانش آموزان معلول به صورت تلفیقی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ موسی برومند در نشست کارگروه های پروژه مهر آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان از تحصیل 398 دانش آموز استثنایی در مدارس عادی استان به صورت تلفیقی خبر داد و بر فراهم کردن شرایط لازم در راستای تحصیل این دانش آموزان  در کنار دانش آموزان عادی تاکید کرد.

وی از پروژه مهر به عنوان نماد مدیریت و بهره وری نام برد و اظهار کرد: آماده سازی مدارس استثنایی در قالب پروژه مهر برای ایجاد محیطی شاد و متنوع،  در راستای جلوگیری از روزمرگی و ایجاد پویایی و نشاط در این مدارس ضرورتی انکار ناپذیر است.

برومند با اشاره به نقش فضای آموزشی مناسب و استاندارد در تسهیل فرایند یاددهی و یادگیری خاطر نشان کرد: ایجاد فضای آموزشی مناسب و شاد در مدارس استثنایی نقش موثری در جلوگیری ازعوارض ناشی از معلولیت دارد.

وی بر استفاده از ظرفیت خیران و اولیاء دانش آموزان در اجرای پروژه مهر تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی لازم برای مناسب سازی  مدارس عادی  که دانش آموزان استثنایی به صورت تلفیقی در آن مدارس تحصیل می کنند انجام شده است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: کلاس های آموزشی و دوره های ضمن خدمت ویژه معلمان مدارس استثنایی به منظور بروز رسانی و توانمند سازی این همکاران در تابستان 95 برگزار می شود.

موسی برومند همچنین از آماده سازی بیش از 250 دانش آموز استثنایی جهت شرکت در مسابقات کشوری ورزشی و فرهنگی  تابستان 95 خبر داد و گفت: امیدواریم شاهد درخشش دانش آموزان استثنایی استان در این مسابقات باشیم.

وی با اشاره به راه اندازی شش پایگاه ها تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان استثنایی در شهرستان های کرمان، بم، شهربابک و سیرجان، بیان داشت: بیش از 250 دانش آموز استثنایی در این پایگاه ها اوقات فراغت تابستانی خود را می گذرانند.

 بر پایه این گزارش؛ نشست کارگروه های پروژه مهر آموزش و پرورش استثنایی استان با حضور اعضاء برگزار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز