معاون عمرانی استانداری کرمان:

تحقق اقتصاد مقاومتی با شعار میسر نمی‌شود

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۱۱:۴۲:۳۲
کد خبر: ۴۴۱۶۰۱
تحقق اقتصاد مقاومتی با شعار میسر نمی‌شود
معاون امور عمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با شعار میسر نمی شود، گفت: این موضوع و تحقق آن باید در بطن برنامه های مسئولان قرار بگیرد و مردم آن را لمس کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ابوالقاسم سیف الهی که به منظور بررسی وضعیت و پتانسیل های موجود و اقدامات صورت گرفته در چارچوب اقتصاد مقاومتی به شهرستان های بافت و سیرجان سفر کرده بود، مورد استقبال مسئولین و مردم هر دو شهرستان قرار گرفت.

وی در بدو ورود به شهرستان بافت از تصفیه خانه آب این شهرستان بازدید کرد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان در ادامه با سفر به شهرستان سیرجان، با حضور در جلسه اقتصاد مقاومتی این شهرستان، به منویات گهربار مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی مبنی بر توجه به تولیدات داخلی و مولفه های مهم این اصل در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی با شعار میسر نمی شود بلکه این موضوع و تحقق آن باید در بطن برنامه های مسئولان قرار بگیرد و مردم آن را لمس کنند.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان استفاده از نیروی کار و سرمایه های داخلی، اتکا به اقتصاد دانایی محور، توجه به تولید کالاهای اساسی و اصلاح الگوی مصرف را از دیگر مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزود: این مولفه ها گویای آن است که دولت باید کمترین دخالت را در اقتصاد کشور داشته باشد.

سیف الهی به طرح تقسیم بندی مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان و واگذاری هر یک از مناطق به بخش های توانمند غیردولتی اشاره کرد و افزود: باید در سایه وفاق، همدلی و تفکر اسلامی، سبک جدید مدیریتی را به کشور معرفی کنیم، این سبک مدیریتی از مهر ماه 93، در شهر نمونه اقتصاد مقاومتی به صورت پایلوت تمرین و موفقیت هایی حاصل شد.

وی در ادامه به پتانسیل ها و ظرفیت های بالای شهرستان سیرجان اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه شهرستان سیرجان که در جز منطقه هفت اقتصاد مقاومتی استان است، با همراهی شرکت معدنی گل گهر به عنوان مدیر معین منطقه، راه خود را به خوبی پیدا کرده است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه برنامه ریزی ها در هر منطقه باید متناسب  با توانایی آن منطقه صورت بگیرد ، خاطر نشان کرد: تاکید مدیریت استان به مدیران معین مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت های منطقه است.

سیف الهی گفت: شرکت معدنی گل گهر به عنوان مدیر معین منطقه هفت اقتصاد مقاومتی، نباید در منطقه کار امدادی و کمک بلاعوض انجام دهد بلکه می تواند خریدهای شرکت، از جمله تهیه 15 هزار دست لباس مورد نیاز شرکت را، از داخل استان و شهرستان تهیه کند.

وی در ادامه به وقفه ایجاد شده در  برگزاری کمیسیون ماده 5 در سطح شهرستان سیرجان اشاره کرد و افزود: علت ایجاد وقفه در برگزاری این کمیسیون، در دست تغییر بودن طرح تفضیلی این شهرستان است و سعی ما در کمیسیون بر این است که شتاب زده تصمیم گیری نشود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان سیرجان با حضور معاون امور عمرانی استانداری کرمان، فرماندار ویژه سیرجان و نماینده مردم شهرستان های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی برگزار و مسائل و مشکلات این شهرستان در چارچوب اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

از مهمترین این مشکلات می توان به عدم تناسب کاربری های فضای شهری از جمله فضای سبز شهری، فضای ورزشی و ... با سرانه ی مورد نیاز شهروندان،  لزوم جدا سازی آب خام از آب آشامیدنی ، مدیریت پسماند،  عدم توجه به میراث فرهنگی و عدم برگزاری مرتب جلسات کمیسیون ماده 5 در شهرستان اشاره کرد.

در ادامه این جلسه مقرر گردید، طی 10 روز آینده مشکلات مطرح شده در سطح شهرستان بررسی و سپس اهم مشکلات جهت طرح در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بازه زمانی ده روزه، به مرکز استان ارسال شود.

حضور در نماز جمعه شهرستان سیرجان از دیگر برنامه های سفر یکروزه معاون امور عمرانی استانداری کرمان به شهرستان سیرجان بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز