استاندار کرمان:

در چند سال گذشته، نان حرام تورم را می خوردیم

۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۱۲:۴۹:۲۷
کد خبر: ۴۵۰۶۶۰
در چند سال گذشته، نان حرام تورم را می خوردیم
استاندار کرمان با با تاکید براینکه در چند سال گذشته، نان حرام تورم را می خوردیم، گفت: عدم برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح و سو مدیریت در کنار تحریم های ظالمانه، موجب شد تا سرمایه های اجتماعی تخریب و تبخیر شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در آئین گرامیداشت چهارم شهریور روز کارمند در جمع کارکنان و کارمندان استانداری کرمان که در سالن شهید مرتضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای عالی مقام دوران دفاع مقدس و شهیدان باهنر و رجائی، بر افزایش سطح مطالبه گری در جامعه تاکید کرد.

وی نهادینه کردن فرهنگ مطالبه گری را یکی از سیاست های مدیریت استان عنوان کرد و یادآور شد: باید آنچه که حق است در چارچوب قانون مطالبه شود تا ظرفیت های افزایش یابد.

استاندار کرمان ضمن قدردانی از تلاش ها و خدمات کارکنان و کارمندان مجموعه استانداری کرمان، به وضعیت اقتصادی کارمندان دولت اشاره و خاطر نشان کرد: باید شرایط موجود را با شرایط گذشته مقایسه کرد به طور مثال روند تورم 41 درصد در سال 92 طی چند سال گذشته، رونده کاهنده را طی کرد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه کاهش تورم موجب حفظ ارزش حقوق کارمندی است، گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته نان حرام تورم را مصرف می کردیم و عدم برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح و سو مدیریت در کنار تحریم های ظالمانه موجب شد تا سرمایه های اجتماعی تخریب شود.

وی به فرمایشات حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه مبنی بر اینکه مردم بر دولت حق دارند و دولت باید به تکثیر و گسترش اموال مردم بپردازد، افزود: ما حق نداریم اموال مردم را با افزایش نرخ ارز، کاهش دهیم و این امر موجب شود پرداختی ها کفاف زندگی کارمندان را ندهد.

استاندار کرمان با تاکید براینکه کنترل تورم و مهار آن یکی از اقدامات دولت یازدهم بوده که همین امر موجب شده که مورد خطاب و انتقاد قرار بگیرد، یادآور شد: رئیس جمهور در دولت یازدهم مکرر تاکید کرد که این دولت با بانک مرکزی دست اندازی نخواهد کرد.

رزم حسینی به مسائل و مشکلات پروژه مسکن مهر اشاره کرد و گفت: طی مقایسه ای می توان قیمت مسکن را قبل و بعد پروژه مسکن مهر در کشور مشاهده کرد، برداشت های بی قانونی از سرمایه نسل آینده و هزینه در پروژه مسکن مهر موجبات نارضایتی بسیاری را پدید آورد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای پروژه مسکن مهر در حاشیه شهرها موجب پدیده حاشیه نشینی شد که عمده آنها مهاجرین هستند که به شهرها مهارجت کردند و مشکلات عدیده ای را بوجود آوردند.

رزم حسینی بخش عظیمی از ناکارامدی موجود را به خاطر عدم تبیین صحیح معارف اسلامی به مهد جامعه توسط علمای دین دانست و گفت: نقش روحانیت در اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی اساسی است لذا روحانیون و ائمه جمعه را بدون سیاسی کاری در طرح مثلث توسعه اقتصادی استان وارد کردیم، چون به این امر اعتقاد داشته و داریم و البته از این فرصت به خوبی استفاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان آبستن شرایط امنیتی، سیاسی و اجتماعی است، یادآور شد: کارهای عمرانی بسیاری مدنظر بود در سطح استان انجام شود، اگر اجازه داده بودند تاکنون عملیات اجریی پروژه مترو آغاز می شد و میدان شهدا(میدان مشتاقیه) شهر کرمان به بهترین میدان جنوب شرق کشور مبدل می شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز