معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

یشترین آثار ثبت شده جهانی کشور در استان کرمان است

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۱۴:۴۲:۰۴
کد خبر: ۴۵۱۵۱۶
یشترین آثار ثبت شده جهانی کشور در استان کرمان است
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه الان بیشترین اثر ثبت جهانی کشور را در استان کرمان داریم، گفت: نیاکان ما در استان کرمان بسیار سخت کوش بودند و سهم بزرگی از میراث جهانی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدحسن طالبیان افزود: کرمانیان در خطه ایران جای بسیار بسیار مهم و در تمدن جهانی سهم عظیمی را دارند و همه ما ایرانیان همیشه به این خطه افتخار می کنیم.

وی از استاندار کرمان به عنوان فردی فرهنگی و پرتلاش یاد کرد و ادامه داد: در زمان آماده سازی پرونده این دو اثر تاریخی شاهد تلاش بی وقفه ایشان  همراهی مردم این مناطق  در این زمینه بودیم.

وی عنوان کرد: قنات ایرانی در چهلمین اجلاس یونسکو در تیرماه سال جاری به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید.

طالبیان با بیان اینکه این قنات ها 11 قنات یا کریز قدیمی را شامل می شود، گفت: سه هزار سال موجودیت،مدنیت و ماندگاری آبادانی ها را مدیون این قنات ها هستیم و این قنات ها بیشترین خدمت را به امنیت غذایی ایران کرده استو همچنین نام ایرانیان را در صنعت آب جاودانه کرده است.

وی تاکید کرد: پدیده قنات ایرانی فراتر از مرزهای این کشور شناخته شده و میراثی برای همه جهانیان است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: نباید از یاد برد از 120 هزار قنات ایرانی، 37 هزار قنات بی مزد و منت ساقی دشت های این سرزمین هستند.

وی درباره ثبت جهانی بیابان لوت نیز گفت: این پدیده ها از پدیده های ناب و استثنایی هستند که نمونه برجسته و منحصر به فرد به شمار می روند.

وی عنوان کرد: این کویر در آغوش سه استان کرمان، خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان آرمیده است.

وی تاکید کرد: حاشیه این بیابان خاطره هزاران سال قدمت را در خود جای داده است.

طالبیان گفت: درفش پنج هزار ساله شهداد و سه هزار اثر تاریخی این منطقه حکایتی از ژرفای این میراث طبیعی است.

وی به وجود گرم ترین نقطه جهان با بلندترین کلوت ها و نپکاها دراین کویر اشاره  و بیان کرد: این کویر ارزش جهانی منحصر به فرد دارد  و برای همه بشریت دارای اهمیت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز