مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

۳۵ واحد آموزشی در آغاز سال تحصیلی جدید در استان آماده سازی و به بهره برداری رسید

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۴:۰۷:۲۲
کد خبر: ۴۶۱۷۷۸
۳۵ واحد آموزشی در آغاز سال تحصیلی جدید در استان آماده سازی و به بهره برداری رسید
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 35 واحد آموزشی در قالب 155 کلاس درس در استان همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 96-95 افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در جلسه بررسی عملکرد کار گروهای پروژه مهر آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال تحصیلی  96- 95 بیش از 560 هزار دانش آموز در پنج هزار و  800 واحد آموزشی  در سراسر استان ساماندهی و مشغول تحصیل شدند.

 وی از معلمان به عنوان مهمترین عنصر تعلیم و تربیت نام برد و افزود: بیش از 46 هزار فرهنگی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان کرمان مشغول فعالیت هستند.

محسن بیگی با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان، خاطر نشان کرد: تقویت جایگاه سایر اقشار جامعه و احترام به  جایگاه افراد در سمت های مختلف، در گرو توجه به عزتمندی معلم و ارتقاء جایگاه اوست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر ارتقاء توانمندی و بروز رسانی معلمان متناسب با فناوری روز دنیا تاکید کرد و افزود: ارتقاء جایگاه معلم وابسته به توانمندی اوست و معلم خود نیز باید در راستای رسیدن به این مهم تلاش کند.

محمد محسن بیگی با بیان اینکه فرهنگیان  به عنوان معتمد ترین قشر جامعه و  مدرسه به عنوان متعهد ترین دستگاه  توسط مردم انتخاب شده اند، گفت: نگاه ابزاری نسبت به مدارس، دانش آموزان و فرهنگیان بزرگترین توهین به جایگاه  و اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به اینکه توجه به تعلیم و تربیت لازمه توسعه پایدار است، خاطر نشان کرد: تازمانی که آموزش و پرورش در اولویت اول برنامه و فعالیت های سیاستمداران، دولتمردان و مسئولان نباشد توسعه پایدار ایجاد نمی شود.

محسن بیگی با عنوان اینکه جلب مشارکت های مردمی از اولویت های مهم آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید  است، گفت: تعامل، مشارکت و همدلی سایر دستگاه های مرتبط با آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس و اجرای پروژه مهر 95 نقطه عطفی در تاریخ آموزش و  پرورش استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به حضور موثر ائمه جمعه، فرمانداران و مسئولان دستگا ه های اجرایی،  امنیتی و انتظامی در مراسم  بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم و سایر دستگاه های اجرایی در برنامه های آموزش و پرورش، مهمترین دستاورد پروژه مهر 95 است.

محمد محسن بیگی از اختصاص بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان بودجه در راستای اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس در استان خبر داد و گفت: مدارس استان کرمان  از مرکز تا اقصی نقاط استان، بدون کمترین چالش و با حضور فعال و با نشاط معلمان در روز سوم مهر فعالیت شان را آغاز کردند.

وی به گستردگی دامنه فعالیت آموزش و پرورش استان کرمان اشاره و تصریح کرد: در نوزدهمین جشنواره استانی شهید رجایی آموزش و پرورش استان رتبه اول رسیدگی و پاسخگویی مناسب به درخواست های مردمی را با توجه به حجم بالای ارباب رجوع کسب کرد.

محسن بیگی با بیان اینکه نقل و انتقال فرهنگیان در تابستان 95  در استان با کمترین چالش و نارضایتی نیز انجام شده است   از موافقت با انتقال دو هزار و 200 فرهنگی از مجموع  چهار هزار و 500 متقاضی نقل و انتقال خبر داد.

بر پایه این گزارش؛ جلسه بررسی عملکرد کار گروهای پروژه مهر آموزش و پرورش استان کرمان با حضور نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و مسئولان کارگروه های پروژه مهر آموزش و پرورش استان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز