مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان:

اعلام نرخ جرایم برای افرادی که قوانین مدیریت پسماند را رعایت نکنند

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۱۱:۵۰:۱۷
کد خبر: ۴۷۳۸۴۵
اعلام نرخ جرایم برای افرادی که قوانین مدیریت پسماند را رعایت نکنند
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت: طبق ماده 16 قانون پسماند، افرادی که زباله‌های خود را در طول روز بیرون بگذارند، به مراجع قانونی معرفی و جریمه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ اسمعیل جهانشاهی اظهار کرد: طبق ماده 16 قانون پسماند شهرداری، افرادی که زباله‌های خود را در طول روز بیرون بگذارند، با معرفی فرد متخلف به مراجع قانونی از 50 هزار تومان تا 10 میلیون تومان جریمه خواهند شد و در صورت تکرار، جریمه دو برابر می‌شود؛ ضمن اینکه کسبه، علاوه بر جریمه، مغازه‌های‌شان پلمپ می‌شود و هزینه های پاکسازی بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر از متخلفین اخذ می شود.

وی با تاکید بر اینکه تعمیر خودرو خارج از گاراژ و معابر شهری جریمه در پی دارد، تصریح کرد: طبق لایحه هزینه مدیریت پسماند مصوبه شورای شهر کرمان صاحبان انواع خودرو سنگین در صورت تعمیر خودرو در معابر شهری 144 هزار تومان با احتساب 9 درصد ارزش افزوده و صاحبان خودرو سبک 26 هزار تومان با احتساب 9 درصد ارزش افزوده جریمه می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شستن خودرو و رهاسازی فاضلاب در سطح معابر را نیز مشمول جریمه عنوان و خاطرنشان کرد: صاحبان انواع خودرو سبک در صورت عدم رعایت مورد فوق 17 هزار و 280 تومان با احتساب 9 درصد ارزش افزوده و صاحبان خودرو سنگین 47 هزار و 200 تومان با احتساب 9 درصد ارزش افزوده جریمه می‌شوند.

جهانشاهی رها سازی فاضلاب در سطح معابر را نیز مشمول جریمه دانست و افزود: رهاسازی فاضلاب مسکونی 18 هزار تومان و فاضلاب ناشی از فعالیت های کسبی 36 هزار تومان با احتساب 9 درصد ارزش افزوده جریمه در پی دارد؛ همچنین هر بار تخلف جرایم مذکور را در بر خواهد داشت.

وی  با بیان این‌که این سازمان کار آموزشی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص گذاشتن زباله از ساعت 9 شب به بعد و نگذاشتن زباله در طول روز را در مناطق چهارگانه شهر کرمان انجام داده است، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان زباله‌های خود را در طول روز بیرون بگذارند، 18 هزار تومان و کسبه 15 هزار و 600 تومان با احتساب 9 درصد ارزش افزوده جریمه می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز