معاون دبیر کل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان:

صالحی امیری با رای بالایی وزیر می شود/ مخالفات مخالفان دولت با وزرای پیشنهادی مساله عجیبی نیست

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۵:۲۴:۲۳
کد خبر: ۴۷۶۷۱۴
صالحی امیری با رای بالایی وزیر می شود/ مخالفات مخالفان دولت با وزرای پیشنهادی مساله عجیبی نیست
معاون دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: وزرای پیشنهاد شده توسط رییس جمهور، واجد توانایی لازم برای تحقق اهداف عالیه نظام و برنامه های دولت هستند.

محمدرضا نژادحیدری در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کرمان با اشاره به معرفی سه وزیر جدید توسط روحانی به مجلس گفت: تغییر وزرای آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در جهت تحرک بیشتر در این حوزه ها بود؛ اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره آقای جنتی رویکرد خوبی داشت و مسائل دیگری باعث تغییر وزیر شد.

وی گفت: دکتر صالحی امیری با توجه به پیشینه و سوابقی که دارد می تواند برنامه های فرهنگی دولت را با جدیت بیشتری ادامه دهد.

نژادحیدری نگاه عمیق به فرهنگ، قانون محوری، درک چالش های و تنگناهای حوزه فرهنگ را از ویژگی های بارز دکتر صالحی امیری عنوان کرد و افزود: آقای روحانی یکی از بهترینها را برای تصدی وزارت ارشاد معرفی کرده و شخصا معتقدم ایشان رای بالایی را توسط نمایندگان کسب خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه صالحی امیری در مجلس قبل نتوانست رای لازم را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان کسب کند آیا احتمال دارد مجلس به او رای اعتماد ندهد گفت: مجلس نهم مختصات خاص خود را داشت اما اکثریت آن مجلس اکنون در اقلیت هستند و فضای مجلس گذشته در حال حاضر وجود ندارد.

نژادحیدری گفت: به نظرم آقای صالحی امیری توانایی بهبود وضعیت فرهنگ و هنر کشور را دارد و در صورت اعتماد مجلس می تواند گام های بزرگی را در عرصه فرهنگ بردارد.

معاون دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: در مجلس قبل اصولگرایان در استان کرمان نه نماینده داشتند ولی در مجلس فعلی تنها دو نماینده دارند و این فضا قابلیت تعمیم به کل کشور را دارد.

وی افزود: احتمال مخالفت افرادی از جبهه پایداری با وزاری پیشنهادی دولت در جریان اخذ رای اعتناد وجود دارد ولی این افراد رای قابل توجهی در مجلس ندارند.

نژادحیدری ادامه داد: توصیه ام به نمایندگان مجلس این است که با آرای قاطع سه گزینه را به دولت بفرستند تا فعالیت های این حوزه ها با کندی مواجه نشود و دولت با تجدید قوا فعالیت های خود را ادامه دهد.

معاون دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی کرمان ادامه داد: هواداران دولت پیش از این منتظر تغییراتی در دولت بودند؛ لاکن الان هم از این فرصت باید استقبال کرد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی افراد در خصوص افراد معرفی شده انتقاد دارند گفت: مخالفت مخالفان دولت با کنش های رییس جمهور لزوما پدیده جدیدی به شمار نمی رود و اگر این افراد مخالفت نمی کردند جای تعجب داشت.

نژادحیدری گفت: افرادی مخالف دولت روحانی هستند که در برابر تمام آسیب هایی که دولت احمدی نژاد به نظام، کشور و مردم زد سکوت کردند و حالا با بهره گیری از برخی تریبون ها قصد دارند دولت را به چالش بکشند که البته حق قانونی و شرعی آنهاست، اما اگر انصاف را بیشتر رعایت کنند و شرایط عمومی کشور را با گذشته مقایسه کنند قطعا از میزان حملات خود به دولت خواهند کاست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز