نوبخت عنوان کرد:

انسجام داخلی، وحدت و تعامل عامل پیروزی در برابر بدعهدی های دشمنان ایران/هیچ گاه ما به عهد آمریکا و نه هیچ کشور دیگری متکی و مطمئن نبوده ایم

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۱۲:۲۵:۵۷
کد خبر: ۴۷۸۰۷۶
انسجام داخلی، وحدت و تعامل عامل پیروزی در برابر بدعهدی های دشمنان ایران/هیچ گاه ما به عهد آمریکا و نه هیچ کشور دیگری متکی و مطمئن نبوده ایم
سخنگوی دولت گفت: با این شرایط که دشمنان ما بدخواه و بدعهد هستند هیچ راهی جز انسجام داخلی، وحدت، تعامل و همکاری نداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: ما عامل اتکای بیرونی نداریم لذا باید یکدیگر را دریابیم و تعاون مناسبی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برخی کشورهای اسلامی نیز حتی اگر پای منافعشان پیش بیاید با ما بد عهدی می کنند و منافع خودشان را مقدم می دانند.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت روزهای سختی امور را به پیش می برد و اگر تناسبی بین اختیارات و مسئولیت ها و امکانات و توقعات تعریف شود، آن وقت می شود منصفانه قضاوت کرد که دولت به رغم اینکه تلاش کرده آن عامل کاهنده و سایه سنگین که بر سر اقتصاد ایران و مانع از ورود سرمایه و امکانات بود، همان مسئله هسته ای را با سرافرازی پشت سر گذاشت.

وی اظهار کرد: طبق آخرین آماری که وزیر نفت 2 روز قبل از ماه مهر ارائه کرد این بود که موفق شدیم 2 میلیون و 800 هزار بشکه نفت و میعانات نفتی را به فروش برسانیم در حالی که این عدد سال گذشته در بهترین شرایط یک میلیون و 300 تا 200 هزار بشکه بوده است.

نوبخت افزود: برخی دنبال این هستند که برجام چه کرده است، ما باید قبول کنیم این دنیا در برابر ما ایستاده و هیچ گاه ما به عهد آمریکا و نه هیچ کشور دیگری متکی و مطمئن نبوده ایم.

وی با بیان اینکه کشورهای مقابل باید به تعهدات خود عمل کنند گفت: این تعهدات دارای 2 شکل است، یکی تعهداتی که نوشته شده و یکسری آن است که اگر حسن ظن وجود داشته باشد می توان در کنارش به دستاوردهای متفاوتی رسید.

سخنگوی دولت بیان کرد: واقعیت این است که درست است در مقوله هسته ای دشمنان گفتند ما تحریم ها را بر می داریم و برداشتند و چند قطعنامه سخت را علیه ما در شورای امنیت برداشتند اما زمانی که قصد انشا و همکاری وجود باشد یک شکل است در حالی که قصد همکاری نباشد یعنی سوء ظن ها وجود داشته باشد بنابراین ممکن است شکل ظاهری را رعایت کنند اما هیچ یک از مسائلی که می تواند در اجرا و عمل موجب گشایش شود، زمینه های لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از تحریم هایی که دوباره شکل گرفت ارتباطی به هسته ای ندارد، گفت: مشکلات و تحریم های هسته ای برطرف شد اما دشمن از قبل هم تحریم هایی داشتند و در برجام هم قرار نبود این تحریم ها برداشته شود.

نوبخت افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اشاره فرمودند این مذاکره و روابط ما صرفا در رابطه با برجام است. وی گفت: این هم قید شد مواردی که در ارتباط با برجام لقب تحریم نمی شود اینها را نمی توان تحت عنوان حقوق بشر یا مسائل دیگر دوباره جنبه تحریم بدهند اما دشمن یک سلسله مسائل دیگری را دارد یا حتی فراتر از آنهاست که ما باید بدانیم اینها مقتضی طبیعت دشمن است و باید بدانیم با چنین دنیایی روبرو هستیم.

معاون رئیس جمهوری همچنین به تعامل موجود در استان کرمان اشاره کرد و گفت: تلاش بر این خواهد بود همانطور که در اقتصاد مقاومتی این استان موفق بوده باید سایر استان ها از فضای تعاملی این استان نیز الگوبرداری کنند.

وی اظهار کرد: نمایندگان استان در راستای تعامل و همکاری با دولت عمل می کنند و استاندار کرمان نیز نوآوری هایی را در مسائل اقتصاد مقاومتی ارائه کرده اند. نوبخت افزود: استاندار کرمان افکار توسعه گرایانه ای را برای استان کرمان دنبال می کند. وی همچنین سلام و پیام رئیس جمهوری و هیات وزیران را به مسئولان استان کرمان ابلاغ کرد.

 

گفتنی است سخنگوی دولت که بامداد امروز (پنجشنبه) وارد کرمان شد برای بررسی وضعیت شهرستان زلزله زده زرند راهی این منطقه شد. بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان زرند، سرکشی از کمپ های امدادی جمعیت هلال احمر، شرکت در راهپیمایی 13 آبان و حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و گفتگوی دولت با بخش خصوصی از اهم برنامه های سفر یک روزه محمدباقر نوبخت به استان کرمان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز