مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان عنوان کرد:

پایان تعیین عرصه تپه وکیل آباد ارزوئیه و باستانشاسی در قلعه گنج

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۱۰:۰۲:۱۳
کد خبر: ۴۸۵۲۲۳
پایان تعیین عرصه تپه وکیل آباد ارزوئیه و باستانشاسی در قلعه گنج
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: لایه نگاری و تعیین عرصه تپه وکیل آباد شهرستان ارزوئیه از توابع استان کرمان پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمود وفایی در این خصوص افزود: پژوهش میدانی لایه نگاری تپه وکیل آباد ارزوئیه در شمار بزرگترین تپه های باستانی دشت ارزوئیه قرار دارد.

وی اظهار کرد: در جریان این پژوهش افزون بر حفر گمانه های باستانشناسی، تعیین عرصه تپه یاد شده، کار لایه نگاری تپه با هدف شناخت لایه های فرهنگی استقراری نیز به انجام رسید.

وی تصریح کرد: به دست آمدن گونه هایی از سفال شاخص که در مطالعات باستانشناسی جنوب شرق ایران از ان به نام دوره یحیی پنج نامیده می شود و همچنین گونه های زغال به منظور سال یابی و مطالعات آزمایشگاهی نمونه برداری شده از مهمترین یافته های کاوش در این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: لایه فرهنگی معروف به یحیی پنج به دوره مس سنگ و حدود 6 هزار سال پیش از آن تعلق دارد.

 

**پایان بررسی باستانشناسی در قلعه گنج

مسئول پایگاه باستانشناسی جنوب استان کرمان نیز از پایان یافتن بررسی باستانشناسی بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج خبر داد.

نادر علیدادی سلیمانی افزود: فعالیت این هیات باستانشناسی با ترکیب باستانشناسان پژوهشگاه میراث فرهنگی و فارغ التحصیلان رشته باستانشناسی از اواخر مهرماه سالجاری آغاز شد.

وی بیان کرد: این بررسی که به مدت 35 روز به طول انجامید در ناحیه کوهستانی رشته بشاگرد دامنه های شرقی تا کناره جنوب غربی باتلاق جازموریان صورت گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز