امام جمعه کرمان:

گرفتاری های انسان به دلیل نبود تعقل و تفکر است

۱۳۹۵/۰۹/۱۱ - ۱۱:۰۵:۱۶
کد خبر: ۴۸۸۳۲۶
گرفتاری های انسان به دلیل نبود تعقل و تفکر است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: همه گرفتاری هایی که برای انسان ها ایجاد می شود به دلیل نبود تعقل و تفکر است و اگر همه ما درباره کارهای خود فکر می کردیم با مشکلات و گرفتاری ها مواجه نبودیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ آیت الله سید یحیی جعفری در آیین عزاداری از غربت مدینه تا غریب طوس به میزبانی اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان افزود: امام رضا (ع) فرموده اند که دوست حقیقی هر فرد عقل اوست و دشمن اصلی هر فرد نیز بی عقلی است.

وی گفت: خداوند نعمت ارزنده عقل را به همه داده تا به درستی از آن استفاده کرده و توجه داشته باشیم که انسان، اشرف مخلوقات است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: اگر ما عقل خود را بر هوای نفس غالب کنیم، شریف ترین موجود خداوند خواهیم بود و اگر خدای ناکرده توجهی به عقل نکرده و براساس هوای نفس و خلاف معیارهای شرعی و قانونی عمل کنیم خود را بدبخت کرده و افراد دیگری را نیز به بدبختی می رسانیم.

وی گفت: وقتی از نعمت عقل استفاده نشود از نعمت دین خدا نیز استفاده نمی شود.

وی افزود: در روایتی از ائمه اطهار (ع) آمده است که همه ما در برابر خود، خانواده و جامعه مسئولیت داریم و اگر به مسئولیت خود توجه کنیم، سعادتمند خواهیم بود در غیر اینصورت در دنیا و آخرت خسارت خواهیم دید.

آیت الله جعفری بیان کرد: خداوند به ما عقل داده و پیامبران را برای راهنمایی ما فرستاده است تا راه صحیح را به درستی انتخاب کرده و در این مسیر حرکت کنیم.

وی از قرآن کریم به عنوان دستور العمل فردی و جمعی همه افراد جامعه یاد کرد و گفت: باید هرچه بیشتر با مضامین این کتاب مقدس الهی آشنا شده و درباره آنها فکر کنیم.

امام جمعه کرمان ادامه داد: از هر کجا و هر زمان که جلوی ضرر را بگیریم به نفع ماست و زمانی که متوجه اشتباهات خود می شویم باید از راه نادرست خارج شده و در مسیر صحیح حرکت کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: در حالی که جای جای دنیا در ناآرامی و جنگ به سر می برد، ایران اسلامی مانند یک نگین درخشان در منطقه و دنیا می درخشد و این درخشندگی در نوع خود بی نظیر است.

محمدمهدی زاهدی افزود: این کشور برای بقا و پیروزی اسلام صاحب و ضامن دارد تا به دست امام زمان (عج) برسد.

وی اظهار کرد: امام رضا (ع) کرامات زیادی دارند و کشور ما به برکت وجود ایشان و توجه سایر ائمه اطهار در حوزه های مختلف پیشرفت های خوبی داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز