استاندار کرمان عنوان کرد:

شهرستان فاریاب با پتانسیل و ظرفیت بالای طبیعی متفاوت از جنوب استان

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۱۵:۴۹:۲۲
کد خبر: ۵۱۱۱۴۹
شهرستان فاریاب با پتانسیل و ظرفیت بالای طبیعی متفاوت از جنوب استان
استاندار کرمان عقلانیت و آرامش سیاسی حاکم بر سراسر استان را، بستری مناسب برای اجرای فعالیت های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: شهرستان فاریاب با پتانسیل و ظرفیت بالای طبیعی در بخش های کشاورزی و معادن، متفاوت از جنوب استان است.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در ادامه سفر دو روزه خود به جنوب استان، با حضور در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان فاریاب(گام دوم مثلث توسعه اقتصادی)، از رشد 8 درصدی نرخ مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی طی دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: در این راستا شرکت های دانش بنیان در استان کرمان بیش از 43.9 درصد رشد داشته است.

وی  تصریح کرد: میزان مصرف برق در استان کرمان نیز در بخش صنعتی نشان از افزایش رشد صنعتی استان دارد.

استاندار کرمان ضمن تبیین نتایج طرح همیاران آب در استان کرمان، تغییر الگوی کشت را یکی از دستاوردهای دولت یازدهم عنوان کرد و یادآورشد: طرح همیاران آب، مدیریت مصرف و فرهنگ درست استفاده از منابع آبی را باعث شده است.

نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان همچنین با اشاره به آمار مقایسه ای اشتغال ایجاد شده در استان کرمان در دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: در سال 93، 23 هزار و 721 نفر، در سال 94، 32 هزار و 359 نفر ، و شش ماهه نخست سال جاری 26 هزار 707 نفر اشتغال در استان کرمان ایجاد شده است.

رزم حسینی عقلانیت و آرامش سیاسی حاکم بر سراسر استان را، بستری مناسب برای اجرای فعالیت های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: شهرستان فاریاب با پتانسیل و ظرفیت بالای طبیعی در بخش های کشاورزی و معادن، متفاوت از جنوب استان است.

وی همچنین ضمن قدردانی از همکاری و همراهی ائمه جمعه سراسر استان بویژه امام جمعه شهرستان فاریاب بخاطر تسلط بر مسائل و مشکلات اقتصادی، گفت: فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، فرهنگ درست مصرف کردن، فرهنگ کار و تلاش و قناعت می تواند توسط امامان جمعه ایجاد شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تاکنون معین منطقه فاریاب مشخص نشده است، افزود: ما در انتخاب موسسات دقت و مطالعات زیادی انجام می دهیم زیرا معتقد هستیم موسساتی می توانند کار را به دست گیرند که انگیزه کافی و تعلق خاطری به منطقه برای انجام کارهای مثبت داشته باشند.

رزم حسینی بر انتخاب هر چه سریع تر معین منطقه فاریاب تاکید کرد و یادآورشد: ما به دنبال کارهای بلندمدت و ماندگار در مناطق هستیم لذا در انتخاب معین مناطق حساسیت وجود دارد و همین امر موجب شده است تا بررسی معین منطقه فاریاب به طول بیانجامد.

وی با تاکید براینکه راندمان بخش کشاورزی منطقه فاریاب، فاصله زیادی با حد مطلوب و آیده آل دارد، تصریح کرد: در فاز اول باید کشاورزان بزرگ را توضیح، هدایت و آموزش داد و در فاز دوم تجمیع بخش کشاورزی صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: اصل مهمی که در منطقه فاریاب باید به آن پرداخته شود، اصل آب و خاک منطقه است که یک مدیریت یکپارچه را می طلبد.

استاندارکرمان با اشاره به تدوین پیوست فرهنگی اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی را در استان کرمان با کار مضاعف و به صورت خودجوش و داوطلبانه دنبال نموده و با تعریف مدل هشت زون اقتصادی استان، 16 موسسه توانمند به عنوان معین مناطق پای کار آمدند.

رزم حسینی افزود: پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی توسط معین های اقتصادی در مناطق، نسبت به پروژه های دولتی استان پیشرفت قابل ملاحظه ای را دارند.

وی با اشاره به مدیران ریسک پذیر جوان جنوب استان، یادآورشد: از مدیران درخواست می شود با نهایت آرامش مشکلات مناطق را با تلاش و پیگیری مرتفع سازند.

 

****

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز