معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان خبر داد :

جایگاه چهارمی کرمان در بخش مشارکت های اجتماعی سازمان های مردم نهاد در سطح کشور

۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۰۸:۲۹:۵۹
کد خبر: ۵۲۱۱۶۷
جایگاه چهارمی کرمان در بخش مشارکت های اجتماعی سازمان های مردم نهاد در سطح کشور
معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گفت: استان کرمان در بخش مشارکت های اجتماعی سازمان های مردم در سطح کشور صاحب جایگاه چهارمی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر روح الله اسدی امروز در دیدار اعضا مجمع سازمان های مردم نهاد با مدیر کل ورزش و جوانان در سخنانی اظهار داشت : استان کرمان طی سال های 91 تا ۹۳ در زمینه تشکیل و فعالیت سازمان ها و تشکل های مردم نهاد شرایط خوبی نداشت .

وی در ادامه افزود: طی سال های 91 و 92  و ۹۳ هیچ موسسه مردم نهاد جوانانی در استان کرمان مجوز و اعتبارنامه فعالیت نگرفت .

اسدی در ادامه بیان داشت : سال های 94 و 95 روزهای خوبی برای استان در بحث افزایش فعالیت و مشارکت سازمان های مردم نهاد بود، بشکلی که تعداد این تشکل های فعال در سال ۹۴ در استان به ۳۸ سازمان افزایش یافت و هم اکنون که در روزهای پایانی سال 95 حضور داریم جمعیت تشکل های مردم نهاد فعال در سطح استان به 51 مورد افزایش یافته است . که اگر وقفه پیش امده در روند معرفی مدیر کل پیش نیامده بود  باروند مناسب تری افزایش می یافت

سرپرست معاونت امور جوانان اظهار داشت : متاسفانه باید گفت کرمان طی سال های 91تا 93 در رده بندی استان های کشور و در حوزه مشارکت های اجتماعی دارای جایگاه ۲۸کشور بود . اما این روند با برنامه ریزی و افزایش تعداد تشکل های فعال در سطح استان و همچنین مشارکت این سازمان ها به نحوی تغییر کرد و استان هم اکنون از حیث مشارکت های اجتماعی سازمان های مردم نهاد صاحب جایگاه چهارمی کشور است .

اسدی همچنین بیان داشت : در حال حاضر 51 سازمان مردم نهاد در استان فعال هستند .

وی خاطر نشان کرد : بر اساس آمار باید به ازاء هر 5 هزار نفر یک موسسه مردم نهاد در استان فعال باشد که با احتساب آمار و ارقام باید گفت  200 سازمان و تشکل مردم نهاد باید با در نظر گرفتن جمعیت در سطح استان دایر و فعال باشند .

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همچنین در گزارشی خطاب به مدیر کل ورزش و جوانان گفت : 30 دی ماه سال جاری با برگزاری انتخابات اعضای مجمع سازمان های مردم نهاد مشخص شدند که در این بین و با رای اعضای بیش از پنجاه نفر از اعضای سمن های جوانان 9 نفر عضو مجمع مشخص شدند .

وی در پایان وضعیت فعلی را امیدوار کننده و رضایت بخش توصیف کرد و اظهار داشت : انتظار می رود با اختصاص منابع و اعتبارات در این بخش استان صاحب موفقیت های بیشتری در آینده شود  و پس از وقفه ای چند ماهه فعالیت های  حوزه جوانان با حمایت مدیر جوان اداره کل شتاب گیرد وضمن تبریک مجدد انتخاب ایشان که مصداق صحبت مقام معظم رهبری هستند که فرمودند من از جوانان سه چیز می خواهم تحصیل تهذیب وورزش ،انتخاب ایشان را فرصتی مناسب برای پیش برد برنامه های این حوزه دانستند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز