راه اندازی دفاتر خدمات قضائی در ۹شهرستان استان کرمان درآینده نزدیک/هدف؛ حذف بروکراسی های دستى و الکترونیکى شدن فرآیند دادرسی ها است

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۱۳:۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۲۶۸۰۹
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از راه اندازی دفاتر خدمات قضائی در آینده نزدیک در 9شهرستان این استان خبر دادوافزود: جلوگیری از اتلاف وقت مراجعان و تسریع در روند اجرایى پرونده ها از مزایای تشکیل و گسترش دفاتر خدمات الکترونیک قضایى است

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمید خالقی در جلسه شورای انفورماتیک که با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان برگزار گردید،اظهار داشت: دفاتر خدمات قضائی شهرستان های جیرفت،رفسنجان،کهنوج،عنبرآباد،بافت،راور،نرماشیر،ریگان و گلبافت در آینده نزدیک راه اندازی می شوند.

وی اعلام کرد:با توجه به اینکه پذیرفته شدگان  این 9شهرستان تمام مراحل گزینش را باموفقیت طی نموده اند، در سه ماهه ی اول سال 96 این  دفاتر خدمات قضائی افتتاح خواهند شد.

این مقام قضائی به حجم بالای ورودی پرونده به دستگاه قضائی اشاره کرد و افزود:دادگستری استان کرمان  در جهت کاهش اطاله دادرسى و تسریع در رسیدگی  به پرونده ها گام برمی دارد

وی تصریح کرد: حذف بروکراسی های دستى و الکترونیکى شدن امور یکى از مهمترین برنامه هایى است که طی چند سال گذشته در دستور کار معاونت آمار وانفورماتیک قوه قضائیه قرار گرفته است.

خالقی ادامه داد:دفاتر خدمات الکترونیک قضایى در استان کرمان  هم در همین راستا بوجود آمده اند تا هم بخشى از تصدی گری ها از دوش دادگستری استان  برداشته شود و هم کارها با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی تاکید کرد:کاهش مراجعات حضوری، استفاده از ظرفیت بخش خصوصى، جلوگیری از اتلاف وقت مراجعان و تسریع در روند اجرایى پرونده ها از مهمترین مزایای تشکیل و گسترش دفاتر خدمات الکترونیک قضایى است.

خالقی در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی دفاتر خدمات قضائی در سایر شهرستان های استان نیز گفت:بزودی نیز نسبت به راه اندازی این دفاتر در سایر شهرستان های استان فراخوان ثبت نام اعلام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز