مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبرداد:

آماده سازی و بهره برداری از ۵۴ مدرسه خیر ساز در یک سال اخیر در استان

۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۰۸:۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۲۷۱۳۹
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در یک سال اخیر 54 مدرسه خیر ساز توسط خیرین مدرسه ساز در استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمد محسن بیگی"  درباره وضعیت معلم رودباری که دانش آموزی را تنبیه بدنی کرده بود، اظهار کرد: مشکل به صورت کلی حل شده و دانش آموز مشکلی ندارد و سر کلاس حاضر شده و معلم نیز از این قضیه ناراحت است.

وی افزود: از نظر قانونی اقداماتی که باید، انجام شده و فعلا معلم تعلیق شده تا پرونده وی در هیئت رسیدگی به تخلفات به نتیجه نهایی برسد.

محسن بیگی درباره تکرار این اتفاقات در مدارس تصریح کرد: نه تنها در استان، بلکه در کشور دستور العمل صریح ممنوعیت تنبیه بدنی از هشت سال قبل ابلاغ و در مدارس قرائت و همه معلمان زیر دستورالعمل را امضا کرده اند و ما به هیچ عنوان از رفتارهای این چنینی ولو سهوی، دفاع نمی کنیم و پیش بینی لازم برای برخورد با تخلفات شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه با اشاره به وجود مدارس کانکسی در استان اظهار کرد: مدرسه چادری، کپری و کانکسی داریم اما برخی مکان ها شرایط ساخت مدرسه وجود ندارد مانند عشایر که سیار هستند و از کانکس و چادر استفاده می شود.

محمد محسن بیگی افزود: افزود: در استان 800 مدرسه تخریبی داریم که در سیل اخیر نیز تعداد زیادی از مدارس آسیب دیدند که هزینه سنگینی دارد و باید برای تامین اعتبار جبران این خسارت ها کمک شود.

محسن بیگی با اشاره به اینکه ساخت و ساز مدارس به عهده سازمان نوسازی مدارس است، گفت: خیّران به کمک آمده اند و سال گذشته بیش از 50 فضای آموزشی جدید افتتاح کردیم اما همچنان با کمبود مدرسه در استان روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما خیّران را جذب می کنیم زیرا نیاز را احساس می کنیم، تصریح کرد: رسانه ها باید در کنار آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت کمک کنند زیرا تعلیم و تربیت کار یک بُعدی نیست که فقط معلم کار کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز