سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:

کرمان رتبه اول وصول حقوق دولتی از معادن کشور را دارد

۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۰۹:۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۲۷۲۲۳
کرمان رتبه اول وصول حقوق دولتی از معادن کشور را دارد
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان را به بهشت معادن می‌شناسند، گفت: به نحو مطلوب از این ظرفیت استفاده نشده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی حسینی‌نژاد در نشست ارتباط بین صنعت، معدن و دانشگاه در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان اظهار کرد: کرمان رتبه اول وصول حقوق دولتی معادن کشور را بر عهده دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان را به بهشت معادن می‌شناسند، بیان کرد: به نحو مطلوب از این ظرفیت استفاده نشده است.

حسینی‌نژاد افزود: سالانه بیش از 60 میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن استان کرمان برداشت می‌شود، همچنین 21 درصد استخراج مواد معدنی و 36 درصد از وصول حقوق دولتی از سوی معادن استان کرمان صورت می‌گیرد.

وی ابراز کرد: از پرداخت وصول حقوق دولتی به میزان 65 درصد آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت با اولویت سازمان زمین‌شناسی و ایمیدرو و 15 درصد به خزانه استان کرمان در راستای توسعه زیرساخت‌ها با اولویت شهرستان‌ها بر می‌گردد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان خاطرنشان کرد: مبلغ قابل توجه‌ای برای هزینه در زیرساخت‌ها برگشت داده نشده است.

وی با تشریح ماده‌های قانونی 31 و 35 قانون رفع موانع تولید گفت: اگر هر یک از واحدهای صنعتی، معدنی و تولیدی در زمینه‌های بهره‌وری پژوهشی، حفاظت محیط زیست و موارد اشاره شده فعالیتی انجام دهد از 10 درصد معافیت مالیاتی و 10 درصد معافیت پرداخت حقوق دولتی بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان افزود: در همین زمینه تا کنون 10 قرارداد منعقد شده و برنامه ما این است تا در همین مدت باقیمانده تا پایان سال جاری حدود چهار قرارداد دیگر هم منعقد شود.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: در سال جاری یکی از واحدهای سطح متوسط استان کرمان در حوزه صادرات با تولید یک کالای دانش‌بنیان بیش از 240 میلیون دلار صادرات استان کرمان را افزایش داده است.

وی صادرات کالای دانش‌بنیان را یک اتفاق بسیار بزرگ در حوزه صادرات استان کرمان دانست و ادامه داد: صادرات این کالای دانش‌بنیان نه تنها بالانس صادرات را تغییر داده، بلکه به لحاظ وزنی متوسط قیمت کالاهای صادراتی با افزایش به بالای 4 هزار دلار رسیده است.

حسینی‌نژاد افزود: این افزایش صادرات و نوع محصول نشان می‌دهد، یک کار دانش‌بنیان و اصولی بر مبنای دانش چه تاثیراتی دارد و ما مصمم‌تر شده‌ایم تا ارتباط بین صنعت، معدن و دانشگاه را هر چه بهتر و نزدیک‌تر کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز