مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس ضروری است

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۱۱:۳۳:۱۳
کد خبر: ۵۳۴۷۸۱
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس ضروری است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از شهیدان به عنوان باور، اعتقاد و سند افتخار ایران اسلامی نام برد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سردار محمدرضا حسنی سعدی در مراسم گرامیداشت روز شهید در اداره کل آموزش و پرورش استان با مهم  خواندن نقش نظام تعلیم و تربیت در توسعه و ترویج  فرهنگ کشور خاطر نشان کرد: مردم عزیز ترین سرمایه های خود را برای تعالی و پیشرفت به آموزش و پرورش می سپارند.

وی  ضمن سخنانی به اهمیت روز 22 اسفند به عنوان روز شهید پرداخت و افزود: در کشور های مختلف جهان نیز روزی به نام روز سرباز گمنام نام گذاری شده  که در این روز یاد و خاطره سربازان گمنام خود را گرامی می دارند این در حالی است که سربازان آنها دنبال کشور گشایی و ظلم و ستم بودند.

حسنی سعدی با بیان اینکه روز شهید به ما می گوید، آرامش، اقتدار و امنیت کنونی کشورمان را مدیون خون شهدا هستیم  اظهار کرد: آشنایی مردم با  اهمیت روز شهید ضروری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان به وجود 224 هزار و 20 شهید در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: بعضی از این شهدا سه برادر، تنها فرزند خانواده، تنها فرزند پسر خانواده و دارای تحصیلات عالی بودند که با ایثار و جانفشانی خود اعتبار ایران اسلامی را به جان خریدند.

محمد رضا حسنی سعدی با بیان اینکه بزرگداشت شهدا به ما می گوید، شهدا بدون توقع و بی محنت زحمت کشیدند تا آبرو و امنیت کنونی ما به وجود آید خاطر نشان کرد: بزرگداشت شهدا سبک زندگی قهرمانان و پهلوانان را در راستای خدمت به سایر افراد جامعه و همنوعان خود برای ما نهادینه می کند.

 وی به مفقود الاثر بودن بیش از 6 هزار شهید اشاره کرد و گفت: پیکر مطهر شهدای گمنام در 150 نقطه از استان کرمان مدفون است.

حسنی سعدی از شهادت بیش از یکهزار شهید مدافع حرم نیز خبر داد و گفت: 27 نفر از این شهدا متعلق به استان کرمان هستند که بدون وظیفه شرعی و تکلیفی با شناخت و معرفت به جنگ با دشمنان رفتند.

وی با بیان اینکه شهدا افتخارات، باورها، تاریخ عینی و پهلوانانی هستند که گمشده جوانان ما می باشند گفت: نوجوانان و جوانان دنبال الگو ها پهلوان و قهرمان هستند و ما باید شهدا که قهرمانانه و پهلوانانه از  عزیر ترین دارای خود گذشتند برای آنها بشناسانیم.

گفتنی است: در این مراسم از اعضای خانواده شهدا شاغل در حوزه های ستادی اداره کل و ادارات آموزش و پرورش عشایری، استثنایی و نواحی یک و دو کرمان تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز