معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان:

هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش؛ زمینه ساز توسعه تولید و اشتغال است

۱۳۹۶/۰۱/۱۷ - ۰۸:۵۸:۰۱
کد خبر: ۵۴۰۷۱۹
هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش؛ زمینه ساز توسعه تولید و اشتغال است
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش؛ زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه تولید و اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زنگی آبادی در دومین نشست کمیته هدایت تحصیلی- شغلی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: فرایند هدایت تحصیلی باید به طراحی مسیر زندگی دانش آموزان با انتخاب آگاهانه و آزادانه منجر شود.

وی افزود: در فرایند هدایت تحصیلی راهنمایی ها و مشاوره لازم در راستای شناسایی استعدادها، علایق، توانایی ها، ویژگی های شخصیتی، رشته های تحصیلی و مشاغل مورد نیاز جامعه ارائه می شود تا به صورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی مناسب خود را انتخاب کنند.

زنگی آبادی کمک به انتخاب آگاهانه رشته های تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه ای دانش آموزان و کمک به هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی، بر اساس سیاست های توسعه ای کشور را از مهمترین اهداف هدایت تحصیلی دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان به تحصیل بیش از 38 درصد دانش آموزان متوسطه دوره دوم در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش اشاره کرد.

علی زنگی آبادی اذعان داشت: با توجه به وجود بیش از 250 رشته مهارتی در شاخه های فنی و حرفه ای و کار دانش، هدایت دانش آموزان به سمت این رشته ها؛ زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه تولید و اشتغال است.

بر پایه این گزارش: دومین نشست کمیته هدایت تحصیلی- شغلی آموزش و پرورش استان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز