معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شهرداری:

بخش برنامه‌ریزی، مغز متفکر هر سیستم و سازمان است/ اداره مطلوب شهر، نیازمند برنامه مدون و مشخص است

۱۳۹۶/۰۱/۱۷ - ۰۹:۱۹:۲۶
کد خبر: ۵۴۰۷۳۴
بخش برنامه‌ریزی، مغز متفکر هر سیستم و سازمان است/ اداره مطلوب شهر، نیازمند برنامه مدون و مشخص است
معاون برنامه ریزی و اقتصادی شهرداری کرمان با بیان اینکه بخش برنامه ریزی، مغز متفکر هر سیستم و سازمان است، گفت: معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی شهرداری را می‌توان به بخش نرم‌افزاری شهرداری تشبیه کرد؛ بخشی که در مقایسه با بخش‌های سخت‌افزاری شهرداری باید تعیین مسیر کند، در حالی‌که بخش‌های سخت‌افزاری شهرداری در مسیر از پیش تعریف شده حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا شریفی افزود: به بیان دیگر کار بخش برنامه‌ریزی شهرداری، تعریف مسیر است و ترسیم افق‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای دیگر بخش‌های شهرداری است که باید در چه مسیری حرکت کنند.

وی با بیان اینکه همان‌طور که در حوزه‌ی IT هر سخت‌افزار برای درست کارکردن به نرم‌افزار خاص خود احتیاج دارد و هیچ سیستم کامپیوتری حتی با داشتن هرگونه سخت‌افزار قدرتمند، نمی‌تواند بدون نرم‌افزارهای لازم کار کند، تصریح کرد: معاونت برنامه‌ریزی در شهرداری همین نقش را باید ایفا کند؛ یعنی باید بیندیشد، فکر کند و به همه‌ی بخش‌ها و زیربخش‌های دیگر سمت و سو بدهد.

شریفی افزود: به همین سبب باید گفت برنامه‌ریزی دارای بالاترین درجه‌ی اهمیت در هر سازمان ا‌ست و باید بپذیریم هر سیستم و سازمانی که برنامه‌ریزی نداشته باشد، محکوم به فناست.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شهرداری با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی را جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم موفق باشیم و شهر را به نحو مطلوب اداره کنیم، ناگزیریم که یک برنامه‌ی مدون و مشخص برای حرکت داشته باشیم؛ زیرا بدون برنامه‌ریزی درگیر روزمرگی خواهیم شد، باید بدانیم که کدام استراتژی ما را به مقصد می‌رساند؛ بدون تردید لازمه‌ی اتخاذ یک استراتژی مناسب، داشتن برنامه‌‌ی مدون است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز